995 راس دام توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در ایام عید سعید قربان بازرسی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمد فتاحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بازرسی بهداشتی دام ذبح شده به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت و تامین سلامت جامعه توسط 46 اکیپ ثابت و سیار و 63 اکیپ بهداشتی بازرسان گوشت انجام شد. و بازرسان مذهبی

وی ادامه داد: این گروه ها از ساعت 6 صبح تا 14 روز قربان بایرام با استقرار در مکان های از پیش تعیین شده شامل دامپزشکی شهرستان ها، کشتارگاه دام، گاوداری ها، موسسه معلولان و سالمندان، معاونت اجتماعی، مددکاری. کمیته و غیره آنها در انتخاب گاو سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشت گوشت کمک کردند.

رئیس اداره مرکزی دامپزشکی خاطرنشان کرد: 560 لاشه دام در مکان های از پیش تعیین شده، کشتار و لاشه این دام ها توسط این گروه ها بازرسی و 2 لاشه گوسفند به وزن 32 کیلوگرم، 47 لاشه اصلاح شده و 251 جگر کشف و ضبط شد. و کلیه ها ذخیره و اصلاح شدند و از چرخه مصرف انسان حذف شدند.

فتاحی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده های خام دامی می توانند مراتب را با شماره تلفن 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید