فعالیت بیش از هزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان قزوین

وی افزود: بر این اساس امام خمینی (ره) در سال 60 دستور تشکیل شورای عالی تبلیغات اسلامی را صادر کردند که ترویج فرهنگ مبتنی بر اسلام واقعی، تبلور حیات معنوی و ترویج اعتقادات از جمله مواردی بود که اهداف اصلی این نهاد سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تأسیس و تحکیم، بزرگ‌نمایی و توسعه و همچنین دوره تعالی و مأموریت‌گرایی سه دوره مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس تا کنون است.

وی گفت: احیاء و نشر ارزش های اسلامی، پاسداری از مبانی اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی، شناخت توطئه های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان و گسترش کمی و کیفی دین های مردمی از جمله اهداف اصلی این نهاد است. تبلیغات.”

پوررین گفت: هم اکنون یک هزار و 240 هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت نام کرده و 127 کانون فرهنگی تبلیغی فعال هستند.

وی افزود: یک هزار و 303 محبان اهل بیت(ع) از سازمان تبلیغات اسلامی استان مجوز دریافت کردند و در سال گذشته 55 مجوز جدید برای هیئت های مذهبی و 29 مجوز جدید صادر شد. برای مراکز فرهنگی تبلیغی


فعالیت 124 امام جماعت در استان


این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 24 امام جماعت محله در استان قزوین داریم که در مناطق شهری فعالیت می کنند و بالغ بر 100 روحانی دیگر با عنوان امام جماعت محله در روستاهای استان مستقر هستند.

وی گفت: تعدادی شبکه مشترک در استان داریم که قبلا راه اندازی شده است که از جمله آن می توان به هیئت های مذهبی، ائمه محلات، ائمه جماعات روستاها و مداحان اشاره کرد و اکنون رویکرد ما تقویت این گروه ها است.



پورین گفت: رویکرد ما در دوره کنونی حاکمیت توجه به ظرفیت های مغفول مانده در استان است که در نظر داریم با برنامه های هدفمند و برنامه ریزی شده توسعه کمی و کیفی را به صورت ویژه دنبال کنیم.

وی گفت: در حال حاضر اولویت اصلی سازمان تبلیغات استان قزوین توجه به توانایی های مغفول مانده از جمله توجه به نوجوانان دهه هشتاد و جریان طلاب فعال است.

جریان تبلیغات و تبیین باید توسط نخبگان هدایت شود


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: همچنین تصمیم داریم از ظرفیت عظیم طلاب، اساتید برجسته و معلمان با انگیزه استان برای انجام عملیات تبلیغی و ترویجی بهره ببریم.

وی بیان کرد: توجه به ظرفیت بانوان، ارتباط با شخصیت های علمی دانش بنیان، ارتباط با هنرمندان محبوب، ارتباط با خبرنگاران و رسانه ها، توجه به اقوام و جریانات بومی، توجه به اصناف و معتمدین محلی، توجه به حوزه پزشکی. و جامعه پرستاری و گروه های سرود یکی از برنامه های امسال ماست.

پوررین گفت: ما بر اساس دو رویکرد کار خود را می‌دانیم که شامل ارتقای فرآیند تبلیغات و توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با حملات و شبهات دشمنان است.

وی افزود: رهبری فرآیند تبلیغ و تبیین باید توسط نخبگان انجام شود و توده های مردم در جریان تبلیغ و تبیین شریک باشند.

از همایش و کارهای نمایشی خودداری می کنیم


این مسئول با بیان اینکه از همایش و کارهای نمایشی خودداری می کنیم، گفت: وی گفت: امید آفرینی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر است که از سوی حلقه های میانی و گروه های فرهنگی فعال اعمال خواهد شد.

وی در پایان گفت: جهاد تبیین و گفتمان نیز در دستور کار فعالیت های ما قرار دارد و امیدواریم با کمک نخبگان، فعالان فرهنگی و سایر گروه های تاثیرگذار به این اهداف متعالی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید