علم الهدی: انقلاب زندگی مردم را زیر و رو می کند/ مافیا عامل مشکلات است/ طرح حفاظتی باید سریعتر تصویب شود

علم الهدی: انقلاب زندگی مردم را زیر و رو می کند/ مافیا عامل مشکلات است/ طرح حفاظتی باید سریعتر تصویب شود

وی ادامه داد: ایران با وجود همه تحریم ها و جنگ نابرابر 8 ساله به گونه ای پیشرفت کرده است که در دنیا بی سابقه است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب کردی است، اجازه بدهید من صحبت کنم. مردمی که با سینه های خشک مقابل گلوله رفتند و انقلاب کردند چه می خواستند؟ نان و سرپناه و رفاه می خواستند؟ چه انگیزه ای به آنها می دهد جز اینکه بگویند ما به عنوان دینداران به اسلام کمک می کنیم؟ درخواست مردمی که به دعوت امام در انقلاب شرکت کردند، یاری و تکریم دین خدا بود.

علم الهدی گفت: آن روز اسلام در مسجد و حسینی محبوس بود و در بیرون از اسلام خبری نبود و در خود مسجد هم نمی شد از همه جهات اسلام صحبت کرد. مردم انقلاب کردند و نتیجه این شد که اسلام در راس معادلات سیاسی جهان قرار گرفت و معادلات سیاسی استکباری جهان را به عنوان یک نیرو به لرزه درآورد.

وی افزود: روزی که انقلاب ما در مسیر خودش حرکت می کرد، هیچکس فکر نمی کرد که این انقلاب بالاخره به جایی برسد که مردم یمن را مبارزی کند که آمریکا و اسرائیل را ناامید کردند و آنها «اما انقلاب آمدند و اسلام را ادای دین کردند، انقلاب همه متفکران را در همه پژوهشکده ها به این سمت سوق داد که امروز هیچ دینی در کره زمین به قدرت اسلام نمی رسد، نتیجه این انقلاب بود، مردم به خواسته های خود رسیدند، در انقلاب و اما انقلاب ما باید تا سرحد جهانی شدن اسلام ادامه یابد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه انقلاب کشور و زندگی مردم ما را ویران کرده است، گفت: طبق گزارش یونسکو در اواسط دهه 50 در بحبوحه تمدن به اصطلاح بزرگ شاه حدود 30 درصد بود. ایرانیان باسواد بودند اما بر اساس همین آمار یونسکو تا سال 1976 بیش از 75 درصد جمعیت کشور باسواد شدند و تا سال 1995 نرخ باسوادی کشور معادل 90 درصد کل جمعیت بود. تعداد دانشجویان فعلی کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

علم الهدی ادامه داد: یکی از سایت های فعال در حوزه اخبار علمی اخیرا اعلام کرده است که یکی از نظریه های غربی که در اوایل انقلاب مطرح شد این بود که کشور آیت الله هیچ پیشرفتی نداشت اما پیشرفت مردم ایران او نقش آب را بازی می کند. با وجود همه تحریم ها و جنگ نابرابر هشت ساله، ایران به گونه ای پیشرفت کرده است که در جهان بی سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما در گذشته باید برای یک عمل جراحی کوچک به خارج از کشور می رفتند اما اکنون برعکس شده و از سراسر دنیا برای درمان بیماری خود به ایران می آیند. قبل از پیروزی انقلاب فقط 10 درصد مردم ما بیمه سلامت داشتند اما الان بیش از 95 درصد مردم ما بیمه سلامت دارند.

امام جمعه مشهد گفت: همچنین در حوزه کشاورزی نیز قبل از انقلاب محصولات داخلی کشورمان تنها 33 روز در سال می توانست غذای مردم را تامین کند و مابقی وارداتی بود. اما امروز محصولات کشاورزی ما 300 روز در سال جوابگوی نیازهای غذایی مردم است و تنها 5 درصد واردات محصولات کشاورزی را داریم. علاوه بر این، فناوری نظامی و تسلیحات ما جهان را شگفت زده کرده است. زمانی 40000 مستشار آمریکایی همه افسران و سربازان ما را فرماندهی می کردند، اما امروز دنیا از موشک های ما می ترسد. رهبری در فرمایشات دو روز گذشته خود فرمودند گرد و غبار برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی نمی گذارد شاهد پیشرفت باشیم. این گرد و غبار را بردارید و ببینید چه می بینید.

علم الهدی خطاب به محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز در نماز جمعه مشهد حضور دارد، گفت: دو درخواست از شما داریم. اولا همانطور که می دانید امروزه در کشور با وجود فراوانی کالاهای اساسی مردم از گرانی رنج می برند. یک سری جریانات مافیایی دلیل این افزایش هاست. خدای نکرده با اقدامات بعدی مجلس و هماهنگی قوه قضائیه و قوه مجریه این جریانات مافیایی از این کشور ریشه کن شود.

وی ادامه داد: آقای کلیباف شما فرمانده دفاع مقدس بودید و نگذاشتید این کشور به کانون دشمن تبدیل شود اما امروز به چشم خود می بینیم که فضای مجازی تبدیل به کانون دشمن شده و با تمام وجود به ما حمله می کند. به عنوان فرمانده کل دفاع از جنگ نرم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قانون تنظیم فضای مجازی در اسرع وقت اقدام کنید تا این فضای آلوده برای جان انسان ها پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید