علم الهدی: تشکیل خانواده شرطی جز بلوغ جنسی ندارد/ دلیل کاهش ازدواج مشکلات فرهنگی است نه اقتصادی

علم الهدی: تشکیل خانواده شرطی جز بلوغ جنسی ندارد/ دلیل کاهش ازدواج مشکلات فرهنگی است نه اقتصادی

روز جدید علم هود: این فرهنگ که برای ازدواج باید وسایل زندگی مستقل را فراهم کند، بزرگترین آفت جوانانی است که ازدواج می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بحث جمعیت به عنوان یک اصل در امت اسلامی مطرح شده است که باید جامعه و دولتی به نام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ایجاد کنیم. و بر خلاف خط مشی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عمل کنیم، برای ما بزرگ ترین ننگ است.

سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در دومین همایش ملی تربیت فعالان سقط جنین در مشهد گفت: گاهی نرخ ازدواج کمتر از طلاق است، ازدواج موضوعی حساس است و افزایش سن ازدواج یک موضوع فرهنگی است؛ در حالی که این موضوع در سال 1380 به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سنین ازدواج مطرح می‌شود. دلیل اصلی کاهش ازدواج در بین جوانان، مشکلات اقتصادی، کارگری و مسکن نیست.

وی ادامه داد: فرهنگ زندگی خانوادگی به گونه ای شده است که سطح مخارج و مصرف در کانون زندگی خانواده افزایش یافته و بالا رفتن سطح زندگی مادی از نظر هزینه و مصرف مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بزرگترین مشکل ازدواج جوانان این است که ازدواج، مسکن، ماشین و تمام امکانات زندگی مستقل برای ازدواج باید فراهم شود. این فرهنگ بزرگترین آفت ازدواج در زندگی اجتماعی است.»

علم الهدی گفت این ننگ مردم است که در مملکتی که با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام معاشرت دارند عده ای این جنایت شنیع سقط جنین را انجام می دهند.

وی ادامه داد: مسئله جمعیت به عنوان یک اصل در امت اسلامی مطرح شده است که باید جامعه و حکومتی به نام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ایجاد کنیم و خلاف آن عمل کنیم. سیاست های این امام را اعلام کرد، شرم بر ما در برابر این امام است.»

سخنگوی ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: علیرغم کارهایی که برای مبارزه با سقط جنین انجام شده، کاهش آماری را شاهد نیستیم و جای تاسف است که این آفت نه تنها برطرف نشده، بلکه کاهش نیافته است.

علم الهدی افزود: در خراسان رضوی با وجود اینکه رشته پزشکی این استان متشکل از اساتید متدین است و مدیریت در دست چنین افرادی است، اما همچنان شاهد کاهش آمار سقط جنین نیستیم و باید دلایل آن بررسی و رسیدگی شود. . . “

وی ادامه داد: سقط جنین جنایت ناهنجاری است که انسان با دستان خود انسانیت را از بین می برد و در این زمینه وقتی خداوند متعال در قرآن می فرماید فرزندان خود را از ترس فقر نکشید توجیه پذیر نیست.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله جمعیت نه تنها آینده نگری نیست، بلکه امروز یک ضرورت است و اگر قرار بود ازدواج برای سالمندان باشد، خداوند متعال گرایش جنسی جوانان را قرار نمی داد. روی جوانان.»

علم الهدی افزود: بلوغ جنسی باید با بلوغ اقتصادی همراه باشد، اگرچه بلوغ اقتصادی شرط تشکیل زندگی خانوادگی نیست و اگر برای تشکیل خانواده شرطی غیر از بلوغ جنسی لازم بود، خداوند در فرآیند خلقت انسان.”

دیدگاهتان را بنویسید