مقایسه حقوق و ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی با معلمان مدارس

مقایسه حقوق و ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی با معلمان مدارس

احمد محمودزاده در اولین نشست خبری خود به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش با اشاره به دستورات مدیریت در خصوص اهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برجسته می کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین در سال 90 تصویب شد و فرصت های خوبی در حوزه های مختلف به ویژه آموزش نیروی انسانی دارد، قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است و تلاش می کنیم این مسیر را به خوبی ادامه دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در روزهای آینده برنامه های باکیفیت را در سه مرحله افتتاح می کند و برنامه های خود را برای یعنی. با استفاده از وضعیت فعلی بسته های نرم افزاری با کیفیت مهندسی برای سال آینده.

آموزش 1.8 میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور

محموده با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و غیردولتی تحصیل می کنند، گفت: حدود یک میلیون دانش آموز نیز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند که می توان گفت حدود سه میلیون دانش آموز در این رشته شاهد هستیم. این یک وزارتخانه کوچک است. در تلاش ما باید فعالیت های آموزشی و عدالت آموزشی در کنار فعالیت های آموزشی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال 1382 برای بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی برای ارتقای عملکرد آموزش و پرورش گفت: این ظرفیت همه دستگاه ها و همکاران را در خدمت آموزش و پرورش قرار می دهد. تجربه 28 ساله در اجرای این قانون نشان می دهد که این قانون منشأ موفقیت ها و خدمات بسیاری شده است و همچنان ظرفیتی را دارد که در دوره جدید سعی در مقابله با آن داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چالش هایی نیز وجود دارد که با برنامه ریزی هماهنگ سعی در رصد و مدیریت آن داریم. قانون وظایفی را در حوزه آموزش به 17 دستگاه محول کرده است، اما به دلیل عدم نگاه و نگاه ملی تا به امروز در همه زمینه ها با الزام این قانون مواجه نیستیم.

محمودزاده افزود: البته قوانینی هم اجرا شده است و در لایحه بودجه به بند 13 ماده 8 قانون شوراها اشاره شده که بخشی از درآمد خالص و سود شرکت ها تقسیم می شود.

تقویت مدارس هیأت امناء با اجرای برنامه های فوق

وی گفت: مدارس هیئت امنا نیز به عنوان مدرسه مرکزی و اجرای برنامه های فوق برنامه تقویت می شود.

تصویب قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در مجلس. به زودی

راه اندازی سامانه نظارتی «مدرسه شیشه ای» تا پایان سال جاری

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی به زودی و با وجود شعار عدالت خواهی دولت به تصویب مجلس می رسد. او گفت: “مدرسه ها اقدام کنند.” در تلاش هستیم تا پایان اسفندماه سامانه نظارت عمومی به نام مدرسه شیشه ای راه اندازی شود.

محموده با بیان اینکه در حال حاضر آموزش مجازی علاوه بر آموزش حضوری ارائه می شود، گفت: طبق آمار حدود 90 درصد آموزش ها در مقاطع مختلف به صورت یکپارچه و ترکیبی است. حدود 10 درصد از آموزش ها کاملا مجازی است.

وی تاکید کرد: مراکز غیردولتی را به عنوان دیواری می بینیم که هر روز باید بالاتر و بالاتر برود. اوایل انقلاب 29 درصد دانش آموزان به مدرسه می رفتند اما امروز مفتخریم که ثبت نام مقطع ابتدایی در برخی استان ها به 99 درصد رسیده است. امیدواریم همچنان گام های خوبی در جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش برداریم.

تغییر نحوه آموزش مدارس غیردولتی تعریف شده است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه من به مدارس غیردولتی هم غیردولتی و هم سودآور است و مؤسسی که زحمت می کشد باید پیشرفت کند. کیفیت آموزش در کنار سودآوری ما مصوبه مجلس داریم که به تعیین آموزش کمک می کند. طبق قانون جدید در حال تصویب، سقف آموزش در مدارس غیردولتی در هر صورت از 50 درصد آموزش مصوب بیشتر نخواهد شد. شفافیت مهم است و والدین باید بدانند که چه میزان آموزش باید در سبد خانواده وجود داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح طرح شیشه ای مدرسه پرداخت و گفت: هنوز این آموزش برای جلسات آتی تعیین نشده است، اما نگاه این است که در ابتدا میزان کامل آموزش به اولیا ابلاغ نمی شود و در طول مسیر برای برنامه های مختلف پول دریافت می کنند. در طرح مدرسه شیشه ای که پس از شروع به کار سامانه اجرا می شود، تمامی مراحل مدرسه از ثبت درخواست و صدور مجوز تا تعیین آموزش، ثبت شکایت، رتبه بندی و … طی خواهد شد. در این سیستم قرار دهید. در طول زمان تکمیل شود. این باید تا پایان ماه مارس تکمیل شود.

حقوق و ساعت تدریس معلمان مدارس غیردولتی با معلمان یکسان است

محموده گفت: در نظر داریم در سال های آینده حقوق معلمان منطبق با قوانین کار و ساعات کاری مدارس مانند آموزش و پرورش 24 ساعته باشد. وی گفت: ما در تلاش هستیم تا بسیاری از دغدغه های معلمان مدارس غیردولتی را برطرف کنیم.

بازدید از کلاس های مدارس غیردولتی طبق شرایط و به تدریج انجام می شود

وی پرسید که آیا فعالیت های فوق برنامه در مدارس خصوصی انجام می شود؟ وی گفت: برنامه فعالیت های فوق برنامه همان برنامه آموزش حضوری ما است. اگر قبلا ممنوعیت حضور در کلاس ها وجود داشت، این برای فعالیت های فوق برنامه است. همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر 90 درصد آموزش ها ترکیبی است. برنامه های آموزشی ما به صورت مرحله ای و با توجه به شرایط شرکت خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: 284 جلسه شورا در سال گذشته با حضور فرمانداران برگزار شد. ظرفیتش خیلی خوبه حدود 6021 جلسه شهرستان برگزار شد. در سال 1999، قانون شورا حدود 1500 میلیارد تن درآمد ایجاد کرد که 17 درصد کمتر از بیماری عروق کرونر در سال 1998 بود.

محموده در خصوص شناسایی ظرفیت مغفول مانده شوراهای آموزش و پرورش گفت: پیگیر احصاء و استفاده از ظرفیت های جدید قانونی هستیم. این طرح که در آینده نزدیک به تصویب می رسد به شاخص های جدیدی می پردازد. در طرح بازنگری زمینه های ارتقای شاخص های آموزشی را دنبال می کنیم. برخی از ظرفیت ها را می توان در قالب فعالیت هایی مانند استفاده از ظرفیت والدین توانمند و خدماتی مانند مشاوره و … تعریف کرد. در قانون شوراها ما چنین ظرفیتی برای حضور مردم نداشتیم چرا که طبق قانون هیچکس نمی تواند حتی به صورت رایگان در مدرسه حضور پیدا کند. در طرح بازنگری چالش هایی وجود دارد و به دنبال مسئولیت اجتماعی در حوزه آموزش هستیم.

وی در خصوص ساماندهی آموزشگاه های علوم آزاد نیز گفت: به مدارس زیر 20 سال مجوز می دهیم و مدارس بالای 20 سال زیر نظر نهادهای دیگر هستند. 19 هزار مدرسه در حال فعالیت داریم، به استان ها اعلام کرده ایم که اگر موسسه غیرمجاز فعالیت می کند، باید کنار بیایند. موسسات غیرمجاز مشمول قانون تعطیلی موسسات غیرمجاز بوده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و در صورت شناسایی، فعالیت آنها متوقف می شود.

وی افزود: در حوزه مدارس بالای 20 سال نظر من این است که باید هماهنگی سیستماتیک داشته باشیم، جاهایی در فعالیت های ما گنجانده شده است که باید متوقف شود. بر کیفیت فعالیت ها نیز نظارت می شود. خانواده ها هنگام ثبت نام باید مجوز مدرسه را ببینند تا دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید