واکنش رئیس سازمان مدارس غیردولتی به شهریه 85 میلیون تومانی برخی مدارس

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی و اعلام شهریه سال تحصیلی آینده آغاز شده و چند هفته ای است که هزینه های عجیب و نجومی مدارس باعث تعجب و سردرگمی خانواده ها شده است.

برخی خانواده ها می گویند: مدارس غیرانتفاعی مناطق مرکزی پایتخت برای ثبت نام در سال تحصیلی آینده برای دوره ابتدایی 45، 40، 36 میلیون و برای پایه دوازدهم از 70 تا 85 میلیون شهریه درخواست کرده اند!

این در حالی است که سازمان مردم نهاد مدرسه می گوید که شهریه سال تحصیلی آینده هنوز اعلام نشده است و در حال حاضر مدارس باید بر اساس شهریه سال تحصیلی جاری فعالیت کنند.

همچنین بیشترین مشکل شهریه مربوط به برخی مدارس شهر تهران است

احمد محمودزاده; رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره بازرسی های سرزده از مدارس گفت: در بازرسی های انجام شده دو مشکل شناسایی شد. اولا؛ تاکنون مدارس به صورت شفاهی شهریه سال تحصیلی آینده را به خانواده ها اعلام کرده اند و هنوز مبلغی را دریافت نکرده اند. دومین؛ برخی مدارس شهریه را اعلام کرده و چک دریافت کرده اند.

تاکید می‌کند: مدارسی که شهریه غیرعادی اعلام کرده‌اند باید مبلغ اضافی را به خانواده‌ها برگردانند، شهریه مدارس غیردولتی در حال حاضر بر اساس رقم سال گذشته است، شهریه سال تحصیلی آینده در پایان خردادماه اعلام می‌شود. . الگوی شهریه به مدارس ابلاغ شده است و به محض تکمیل الگو توسط مدارس با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهند میزان افزایش شهریه اطلاع رسانی خواهد شد.

در حال حاضر خانواده ها می توانند بر اساس شهریه سال تحصیلی جاری در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند و شهریه مهر 1402 نیز تا پایان خردادماه اعلام می شود و خانواده ها نیز می توانند از طریق سایت www.mosharekatha ثبت نام کنند. سیستم ir با وارد کردن نام مدرسه و شهر مربوطه. مشاهده شهریه و دو رقم برای شهریه ثابت و خدمات اضافی نمایش داده می شود.

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی جاری از 4.5 میلیون تا 37 میلیون تومان است و مدارس مجاز به دریافت 38 درصد شهریه ثابت برای فعالیت های فوق برنامه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید