دفاع وزیر آموزش و پرورش از شهریه های بالای مدارس غیردولتی

دفاع وزیر آموزش و پرورش از شهریه های بالای مدارس غیردولتی

دکتر رضا مراد صحرایی در گفت وگو با شفقنا درباره برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای تقویت علمی و مالی مدارس دولتی گفت: برنامه های زیادی را برای تقویت مدارس دولتی انجام داده ایم. اولین و مهمترین طرح این است که از این پس “سرانه” را مستقیماً به مدارس داده شود. دوم اینکه در «انتصاب معلمان» مدارس دولتی را در اولویت قرار دادیم. سوم، مدارس دولتی اولویت اول ما در «بازسازی و نوسازی» است. علاوه بر این، مدارس دولتی در اولویت برنامه های «فرهنگی و آموزشی» قرار دارند.

آقای مراد صحرایی گفت: گروهی در حال تدوین برنامه ای به نام تقویت مدارس دولتی هستند که اگر این راهکارها استخراج و سپس اجرا شود قطعا مدارس دولتی بسیار قوی تری نسبت به امروز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی از نظر «علمی» نیز تقویت می شود.

وی درباره انتقاد از شهریه بالای مدارس غیردولتی گفت: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس قانون مصوب شورای موسسان و شورای حقوقی است و به این مدارس ابلاغ شده است.

وی افزود: فکر می کنم با توجه به تورم موجود در کشور، شهریه مدارس غیردولتی نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته و منطقی به نظر می رسد.

آقای مراد صحرعی در پاسخ به این سوال که به نظر شما منظور از عدالت آموزشی چیست، گفت: باید در مورد مفهوم عدالت آموزشی به تفصیل بحث کنیم، اما به طور کلی من موظفم برای دانش آموزی که می آید امکانات کافی را فراهم کنم. به مدرسه دولتی .و در این راستا تلاش می کنیم. مدارس دولتی برای همه ایرانیان آزاد است، اما اگر به هر دلیلی مدارس غیردولتی را برای تحصیل انتخاب کنید، این یک تصمیم شخصی است.

دیدگاهتان را بنویسید