پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش درباره «آموزش» مدارس غیردولتی

پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش درباره «آموزش» مدارس غیردولتی

روز جدید : وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس شعار «شفافیت» باید شاخص های مدارس غیردولتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

یوسف نوری در یکصد و هجدهمین جلسه شورای مرکزی سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: نظارت بر نظام آموزشی و کنترل کیفی آن در تمامی مدارس باید توسط کارشناسان انجام شود. .

نوری افزود: به نظر می رسد سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مجموعه ای منسجم و با ظرفیت های خوبی است. از شما انتظار می رود آموزش مدارس غیردولتی را به گونه ای افشا کنید که آموزش مصوب همان آموزشی باشد که مدارس از اولیا می خواهند.

وی افزود: پیشنهاد من به سازمان مردم نهاد این است که هر رقمی که در آموزش و پرورش غیردولتی تعریف می کنید شفاف باشد و همان رقم به خانواده ها داده شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی را تحلیل کنید و سعی کنید ممیزی و مدارس غیردولتی بر اساس حوزه هایی که در آن توسعه یافته اند داشته باشند. آنها را ارزیابی کنید و شفاف کنید.

نوری گفت: ایجاد تشکل هایی مانند سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی باید به بلوغ برسد که آن را به یک نهاد کاملا مردمی تبدیل کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: در راستای شعار شفافیت دولت سیزدهم، عملکرد مدارس غیردولتی باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید