معاون وزیر آموزش و پرورش: استخدام معلم از مدارس غیردولتی غیرممکن است

معاون وزیر آموزش و پرورش: استخدام معلم از مدارس غیردولتی غیرممکن است

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش استخدام معلم در مدارس غیردولتی را غیرممکن دانست و گفت: با این حال دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی را به مجلس ارائه کردند تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند 25 ساعت در هفته کار کنند. با حقوق کامل و تامین اجتماعی

احمد محمودزاده امروز در جلسه شورای معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید چگینی برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص مدارس غیردولتی 2 نوع نگاه وجود دارد؛ اما در مورد مدارس غیردولتی 2 نوع نگاه وجود دارد. بنابراین برخی توسعه مدارس غیردولتی را دلیل رشد عدالت آموزشی و برخی دیگر توسعه این مدارس را دلیل طبقه بندی آموزش و پرورش می دانند که از منظر دوم باید اصلاح شود وگرنه ، مدارس غیردولتی آسیب خواهند دید.

وی همچنین استخدام معلمان مدارس غیردولتی در دولت را غیرممکن دانست و افزود: اما دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی را به مجلس ارائه کرده اند که در صورت تصویب این طرح، معلمان مدارس غیردولتی می توانند 25 نفر مشغول به کار شوند. ساعت در هفته تمام وقت حقوق و بیمه.

محمودزاده همچنین درباره احتمال دو شیفت شدن مدارس غیردولتی و ایجاد نوبت بعدازظهر در این مدارس تصریح کرد: نوبت دوم مدارس غیردولتی ویژه فعالیت های فوق برنامه در نظر گرفته شده و به همین دلیل ایجاد نوبت بعدازظهر در این مدارس ممنوع است. همچنین اگر مدارس غیردولتی دو نوبته باشند و فعالیت فوق برنامه نداشته باشند با مدارس دولتی تفاوتی ندارند.

وی ادامه داد: تفاوت مدارس غیردولتی با مدارس عادی این است که این مدارس مجاز به انجام فعالیت های اقتصادی و انجام کارهایی هستند که جزو وظایف و وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش نیست و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است. از این مدارس حمایت کنیم و نمی توانیم برای این مدارس بودجه و اعتبار اختصاص دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در ادامه به تشکل آموزشی نیروها و معلمان مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای سطح منعقد کردیم. سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی در امور آموزشی و آموزشی و اجرای این موافقتنامه منجر به استانداردسازی سواد آموزشی معلمان در مدارس غیردولتی می شود.

محمودزاده یادآور شد: مدارس غیردولتی تنها از نظر مدیریت اقتصادی دارای آزادی عمل هستند و در حوزه آموزشی نیز باید تحت مدیریت ادارات کل آموزش و پرورش استان ها باشند و مسئولان نیز همین نظر را نسبت به دولت و دولت داشته باشند. مدارس غیردولتی این منطقه

فقدان آموزش برای دانش آموزان مضر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه اردوی تبیین جهاد در اداره کل راه اندازی کرده ایم، گفت: تا امروز 1270 جلسه بصیرت و تبیین جهاد در مجتمع آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شده است که در اکثر این جلسات حضور داشتند. توسط دانشجویان کارشناسان جهاد تابعین به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ دادند.

نگی سیاهکالی مرادی افزود: خوشبختانه با وجود تلاش دشمن، امروز جو مدارس استان قزوین کاملا آرام است و در حال حاضر برنامه های آموزشی مدارس با روال مناسبی در حال پیگیری است، هرچند تعطیلات اخیر به دلیل وجود مشکل تا حدودی مشکل ساز است. آلودگی و هوای سرد

وی همچنین از دیرهنگام اعلام تعطیلی مدارس از سوی مسئولان مربوطه انتقاد کرد و گفت: تصمیم گیری در این زمینه بر عهده کارگروه اورژانس آلودگی هوا و ستاد مدیریت بحران است و چاره ای جز اجرای مصوبات این نهادها نداریم. اما ما به دیر اعلام مصوبات این نهادها اعتراض کردیم.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: ما کاملا مخالف فرار از مدرسه هستیم و در دوران شیوع کرونا متحمل تاثیر این نوع فرار از مدرسه شده ایم، چرا که فرار از مدرسه سلامت روان دانش آموزان را به طور جدی تهدید می کند و عادت به ولگردی و بی بندوباری را در فضای مجازی در آنها ایجاد می کند که این موضوع را تشدید می کند. دلیل اصلی کاهش تحصیلات است.

وی یادآور شد: برای تبدیل نشدن به مدرسه غیرحضوری نیازمند تغییر قوانین و ایجاد انعطاف در این قوانین هستیم و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش با نهادهای مسئول و مجلس در سطح کشور برای تغییر این قوانین رایزنی کند. قوانین به گونه ای که قوانین تعطیلی مدارس در شرایط مختلف آب و هوایی دقیق تر و موثرتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید