90 درصد مدارس غیردولتی خراسان شمالی تاییدیه استحکام ساختمان دریافت کردند/ مدارس امنایی در زمان ثبت نام حق دریافت شهریه ندارند.


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844490

مسعود عزیزی با بیان اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی یکی از ارکان مهم و ضروری مدارس غیردولتی استان است، گفت: 90 درصد این مدارس تاییدیه استحکام دریافت کرده اند. سازمان نوسازی مدارس استان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود عزیزی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت تعیین شده است، در گفت و گو با خبرنگار عصرترک، گفت: روند کار به این صورت است که دوره ابتدایی عناصر مدیر مدرسه برای تایید آموزش مانند اجاره، حقوق، هزینه های جاری و مصرف در سیستم.

وی خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی باید تاییدیه استحکام ساختمان را از سازمان تعمیرات دریافت کنند. موارد به درستی گزارش شده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر مدارس در مرحله تایید و بازرسی از محدوده هستند و تاکنون هزینه مدارس قطعی نشده است.

عزیزی با اشاره به اینکه شهریه های دریافتی در مدارس غیردولتی بسته به عوامل موجود در مدارس متفاوت است، افزود: تعداد کارکنان، بیمه و حقوق کارکنان، منطقه و امکانات، تعداد دانش آموزان، برنامه های با کیفیتی که دارند، از عناصری هستند که در سیستم مشارکت وجود داشته باشد و هزینه ها بر این اساس تعیین خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین ارکان آموزش ضمن خدمت یا بازآموزی ویژه کارکنان مدارس غیردولتی است که باید هر سال 240 ساعت در این دوره ها شرکت کرده باشند، در غیر این صورت آموزش های مصوب مدرسه به شدت سقوط می کند.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان آموزش مدارس غیردولتی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: در سامانه مشارکت و بخش ابلاغیه درصد افزایش آموزش مشخص نشده و سقف آن بر اساس وزارتخانه است. “خانه بر اساس تحقیقات انجام شده در سیستم خواهد بود.

وی دریافت تاییدیه استحکام ساختمان از سوی سازمان نوسازی مدارس استان را یکی از مهم ترین و ضروری ترین موارد برای مدارس غیردولتی استان عنوان کرد زیرا سلامت دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه 130 مدرسه غیردولتی در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: برخی از مدارس غیردولتی در ایام ولیعهد تعطیل موقت شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: از مجموع مدارس غیردولتی استان خراسان شمالی، حدود 90 درصد مدارس تاییدیه استحکام ساختمان را از سازمان نوسازی مدارس استان دریافت کرده اند و مابقی در حال انجام است.

عزیزی گفت: مدرسه غیردولتی که تاییدیه استحکام ساختمان را از اداره کل نوسازی استان دریافت نکرده است، بر اساس تصمیم هیات نظارت بر مدارس و سازمان های مردم نهاد استان، سامانه سیدا خواهد بود. به روی این مدارس بسته است.

وی با اشاره به اینکه خبری از مدارس هیئت امنایی نیست، گفت: هزینه های دریافتی دانش آموزان مربوط به فوق برنامه و کیفیت است که در شورای آموزشی هر شهرستان به طور جداگانه مشخص شده است و قطعی شد.

این کارمند با اشاره به اینکه برای مدارس شبانه روزی ارزشیابی هر ساله انجام می شود و ارزیابی ها متفاوت است، افزود: مدارس سطح اول می توانند 100 درصد قیمت تعیین شده توسط شورای آموزش و پرورش شهر، مدارس پایه دوم را برای کیفیت تعیین شده پرداخت کنند. 80 درصد و سطح سه 60 درصد اولیا می گیرند و اگر مدرسه ای امتیاز لازم را نگیرد از هیئت امنا حذف می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارس هیأت امنایی در هنگام ثبت نام حق دریافت هیچ گونه شهریه کیفی را ندارند، اما از مهرماه با شروع کلاس ها، جلسات هیأت مدیره و تعیین مبالغ شهریه دریافت می کنند در حالی که در تابستان شهریه کیفی هستند. این بخش در شورای آموزش و پرورش منطقه شناسایی و به مدارس ابلاغ می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر 48 مدرسه هیئت امنایی در استان وجود دارد و تاکنون هیچ مدرسه ای باطل مجوز نگرفته است و در برخی شهرها مانند بجنورد به دلیل کمبود فضای آموزشی ممکن است مدارس دو بار تعطیل شوند. ” به دلیل اینکه باید در یک شیفت باشند از هیئت امنا حذف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در هیات امنا در کلاس های مدارس هیات امنا اجباری نیست، گفت: این در حالی است که اکثر والدین از برگزاری این کلاس ها برای پیشرفت تحصیلی فرزند خود استقبال می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید