ممنوع بودن شرط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی عادی / ممنوعیت دریافت وجه و تحصیل در مدارس شبانه روزی در زمان ثبت نام


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838657

مدیرکل ارزیابی نحوه ارسال و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرایطی مانند مصاحبه و میانگین موفقیت برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است، گفت: مدارس حق دریافت وجه از ثبت نام را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سید مجتبی هاشمی» گفت: ثبت نام دانشجو یک فرآیند فرابخشی است که نیازمند هماهنگی و همکاری در زمینه های مربوطه است.


ثبت نام آموزش مستقیم در سال تحصیلی جدید

وی مراحل ثبت نام را اولین گام در سال تحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: ثبت نام برای یادگیری مستقیم در سال تحصیلی جدید است. شرایط ثبت نام نسبت به قبل کمی متفاوت است، زیرا در دو سال اخیر آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شده است، بنابراین بازگشت مدارس به مراحل پیش از کرونری نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف است.

هاشمی افزود: تکریم والدین در مراحل ثبت نام و تعامل مدرسه با اولیا از راهکارهای ما در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی بر نظارت دقیق بر روند ثبت نام تاکید کرد و گفت: اجرای شعار حکومت مردمی مبنی بر رعایت اصول عدالت، دموکراسی و قانون مداری، رعایت کرامت انسانی، حل مشکلات والدین، اطلاع رسانی به موقع ، انسجام و هماهنگی در خدمات ثبت نام و … اصول روح بر روند ثبت نام حاکم خواهد بود.


شرط گذاشتن برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است

مدیرکل ارزشیابی ارسال و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین معدل برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و هنرستان ها ممنوع است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه در ثبت نام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب درسی را ممنوع اعلام کرد و افزود: مدارس هیات امنایی مدارس عادی محسوب می شوند و در هنگام ثبت نام مستحق دریافت وجه نیستند. . اخذ فیش فعالیت های فوق برنامه در طول سال با تایید هیئت مدیره مدرسه نیز مجاز می باشد.

هاشمی افزود: روسای ادارات ارزشیابی و اجرا نسبت به هیچ مشکلی بی تفاوت نباشند و به مسائل حساس و به موقع پاسخ دهند.

وی شرکت نوآموزان در طرح سنجش را ضروری دانست و اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان متقاضی انتقال دوره اول و دوم متوسطه به دانش آموزان مستعد با رعایت میانگین موفقیت مقصد مدرسه و تامین ظرفیت با رعایت ضوابط. برای انتقال این مدارس.و انتقال دانش آموزان مستعد با موافقت استان های مبدا و مقصد انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید