تمدید مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تهران تا فردا

تمدید مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تهران تا فردا

روز جدید : مهلت ثبت نام در آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی سال دوم تحصیلی 1401-1402 تا 9 اردیبهشت تعیین شده است که در برخی استان ها از جمله تهران این مهلت تمدید شده است.

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی و هنرستان های فنی و حرفه ای شهر تهران برای سال تحصیلی 1402-1401 تا پایان فردا جمعه 15 اردیبهشت ماه تمدید شد. .

بر اساس دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی از سال دوم تحصیلی 1401-1401 که توسط معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است، کلیه دانش آموزان نهم در کلاس ها از سال تحصیلی 1401-1400 حق ثبت نام در آزمون ورودی را دارند. مدارس نمونه دولتی بوده و هر داوطلب می تواند به سادگی در نمونه فرم درخواست، رشته تحصیلی (ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

همچنین در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی بین دانش آموزان همان منطقه مسابقه علمی برگزار می شود و در صورتی که برخی از مناطق آموزشی دبیرستان نمونه دولتی نداشته باشند، دانش آموزان این مناطق می توانند در آزمون ورودی نمونه دولتی شرکت کنند. مدارس سایر مناطق به تشخیص گروه استانی.

دانش آموزان عشایری به دلیل عشایر بودن حق ثبت نام و شرکت در آزمون در هر منطقه ای از استان را دارند.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از 30 فروردین ماه از طریق سامانه ثبت نام اعلام شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان آغاز شد.

هزینه ثبت نام 40 هزار تن است و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه ثبت نام معاف هستند. این مبلغ ثابت بوده و به استثنای این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع می باشد.

همچنین سوالات آزمون در چهار نوع (فقط با یک پاسخ صحیح) و از محتوای کتاب های درسی پایه نهم از سال تحصیلی 1401-1400 طراحی خواهد شد.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای) از سال تحصیلی 1401-1401 ساعت 9 روز جمعه 12 تیر 1401 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد. کشور و با رعایت رویه های بهداشتی، استفاده از ماسک، تهویه مطبوع مناسب، ضدعفونی سطوح و …) با رعایت ضوابط و شرایط مندرج در دستورالعمل همراه خواهد بود.

کارت ورود به جلسه حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید