اعلام جزئیات و زمان ثبت نام آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی.


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820927

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد؛

دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی سال دوم تحصیلی 1401-1401 از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این دستورالعمل مطابق با اعمال اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوب هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای آموزش عالی دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی می باشد. دوره دوم آموزش متوسطه و هنرستانها) در سال 1401-1401 آموزش و پرورش جامع استانها اعلام شد.

با توجه به دستورالعمل فوق کلیه دانش آموزان پایه نهم از سال تحصیلی 1401-1400 می توانند در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند و هر داوطلب فقط می تواند یک درس نظری (ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات) را در نمونه فرم درخواست شرکت کند. . . و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).

همچنین در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی بین دانش آموزان همان منطقه مسابقه علمی برگزار می شود و در صورتی که برخی از مناطق آموزشی دبیرستان نمونه دولتی نداشته باشند، دانش آموزان این مناطق می توانند در آزمون ورودی نمونه دولتی شرکت کنند. مدارس سایر مناطق به تشخیص گروه استانی.

دانش آموزان عشایری به دلیل عشایر بودن حق ثبت نام و شرکت در آزمون در هر منطقه ای از استان را دارند.

ثبت نام از داوطلبان کنکور مدارس نمونه دولتی از تاریخ 30 فروردین لغایت 10 اردیبهشت ماه 1401 از طریق سامانه ثبت نام اعلام شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها انجام می شود.

هزینه ثبت نام 40 هزار تن است و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه ثبت نام معاف هستند. این مبلغ ثابت بوده و به استثنای این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع می باشد.

– سوالات آزمون در چهار نوع (فقط با یک پاسخ صحیح) و از محتوای کتاب های درسی پایه نهم از سال تحصیلی 1401-1400 طراحی خواهد شد.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای) از سال تحصیلی 1401-1401 ساعت 9 روز جمعه 12 تیر 1401 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد. کشور و با رعایت رویه های بهداشتی، استفاده از ماسک، تهویه مطبوع مناسب، ضدعفونی سطوح و …) با رعایت ضوابط و شرایط مندرج در دستورالعمل همراه خواهد بود.

کارت ورود به جلسه حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید