تا پایان خرداد ماه شهریه مدارس غیردولتی اعلام می شود

تا پایان خرداد ماه شهریه مدارس غیردولتی اعلام می شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد 1402 اعلام می شود، گفت: مدارس در حال بارگذاری مدارک مربوط به شهریه هستند. هزینه و به محض تکمیل بررسی و تایید خواهد شد.”

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار رادیو گفت و گو در برنامه صبحگاهی و گفتگوهای رادیو در خصوص شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: در در ابتدای سال الگوی شهریه مدارس و مراکز و استان ها برای بارگذاری مدارک اعلام شد. اینها با شهریه لینک شده اند و به محض اتمام آپلود بررسی می شود و مبلغ شهریه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این روند تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد، افزود: در برخی مدارس غیردولتی پیش ثبت نام ها آغاز شده است.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نظارت استانی بر روند تعیین و دریافت شهریه خاطرنشان کرد: مردم می توانند شکایات خود را به صورت سیستمی مطرح کنند. مدارسی که هزینه های غیرعادی دریافت می کنند نیز برای اطمینان بررسی خواهند شد.

و ادامه داد: اولیا با وارد کردن کد مدرسه به سامانه می توانند شهریه مدرسه مورد نظر خود را به صورت دقیق مشاهده کرده و به همان میزان پرداخت کنند. در صورت مشاهده تخلف ظرف یک هفته ناظر جهت رسیدگی به تخلفات اعزام می شود. بنابراین بهترین ناظران خود والدین هستند.

محمودزاده با بیان اینکه در فضای مجازی شهریه را اعلام نمی کنیم، افزود: شهریه بر اساس مدل تعیین شده و همه موارد در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به سقف شهریه 38 میلیونی در سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر پایه شهریه آن مقدار است تا شهریه جدید بر اساس مدل ها مشخص شود. همچنین موسسان نیز همراهی کنند زیرا با اخذ شهریه های گزاف به اعتبار سایر مدارس نیز لطمه می زند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: شهریه مراکز مردم نهاد نیز از اول تیرماه آغاز می شود و هر مرکز با توجه به عملکرد و عملکرد خود افزایش شهریه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید