توزیع تسهیلات اجتماعی آموزشی بین معلمان مدارس غیردولتی


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837978

مدیرکل مدارس غیردولتی از توزیع مدرسه معلمان در این مدارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رشد مدارس غیردولتی و پذیرش این مدارس به دلیل کم توجهی و ضعیف شدن مدارس دولتی نیاز به نیروی انسانی در این مدارس را افزایش داده است. از سوی دیگر فعالیت معلمان در مدارس غیردولتی در چارچوب قانون کار صورت نمی گیرد. این را می توان در درآمدهای پایین تر از حد استاندارد، نبود بیمه کامل و محرومیت معلمان از مشاغل مطمئن دید.

مدتی است که فرهنگیان از تدوین سازوکارهای نظارتی برای حمایت از حقوق معلمان غیردولتی خبر می دهند، راهکاری که بخشی از خصومت مدارس غیردولتی با معلمان را کاهش می دهد.

از سوی دیگر تفاوت فاحش خدمات معلمان غیردولتی و دولتی عاملی است که باعث نارضایتی معلمان غیردولتی شده است و برای معلمان غیردولتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در همین رابطه سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به مصوبه شورای مرکزی سیاست گذاری و برنامه ریزی این سازمان مبنی بر در نظر گرفتن تسهیلات اجتماعی برای معلمان مدارس غیردولتی گفت: مدرسه غیردولتی. کارکنان باید از امکانات رفاهی، امکانات ورزشی، اسکان معلمان، مجتمع های مسکونی و مراکز آموزش پزشکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: استفاده از این تسهیلات به میزان شاغل در مدرسه رسمی برای معلمان غیردولتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این مصوبه با هدف پرداختن به نقش معلمان و احترام به این جایگاه است، گفت: حدود 160 هزار نیروی آزاد در مدارس غیردولتی وجود دارد و این مصوبه برای کارمندانی است که دارای گواهی هویت.یا تمدید آن امکان پذیر است.

صالح یادآور شد: این تسهیلات ویژه معلمانی است که اسامی آنها در سامانه ثبت شده است و معلمان حتی در صورت نداشتن کارت در صورت ثبت نام مشکلی برای ارائه خدمات به آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید