ارزشیابی معلمان در قانون اجرایی یک مرحله‌ای/مدارس غیردولتی بازنگری می‌شود.


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904749

قاسم احمدی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان گفت: ابلاغ این طرح به زودی ابلاغ می شود و با جلسات کارشناسی که برگزار شد دستورالعمل های لازم برای هیئت تطبیق و نحوه قرار دادن رتبه بندی ها در فرآیند جذب بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، قاسم احمدی لشکی عصر امروز در نشست تخصصی کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی که به میزبانی دانشگاه شمال آمل برگزار شد، گفت: سال تحصیلی جدید پس از دو سال با فضای خوبی برگزار شد. کرونا و امسال 16 میلیون دانش آموز در 32 استان تحصیل کردند.

وی درباره بحث ارزشیابی معلمان گفت: به زودی ابلاغیه صادر می شود و با جلسات کارشناسی برگزار شده دستورالعمل های لازم برای هیئت تطبیق و نحوه قرار دادن ارزشیابی ها در فرآیند جذب بررسی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تناسب پرونده های کارکنان دولت در این مصوبه قرار می گیرد و حوزه انتخابیه مهر آفرین که حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد تا دو هفته آینده نهایی می شود. .

وی ادامه داد: البته برای مهر آفرین نیز در 29 مهرماه نامه ای به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارسال شد و مجلس نیز در ماده 9 این قانون تعدیل متناسبی انجام داد که باید در اسرع وقت رفع شود و به طور کلی ، راه حل این مشکل حل شده است.

احمدی لشکی تصریح کرد: موضوعات دیگری در مجلس داریم که در دستور دهم است، این ساماندهی نیروی انسانی است که فکر می کنیم فقط از طریق معلمان و شهید رجایی باید اضافه شود، امیدواریم بتوانیم در دو سهمیه بگیریم. به علاوه دو طرح دانشگاه فرهنگیان را دو ساله کنید تا کمبود این نیروها با اخذ مدرک کارشناسی ارشد جبران شود.

وی از طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه در نظر گرفته می شود که میزان حقوقی که کارکنان دریافت می کنند عادلانه نیست و قانون باید صرفاً قانون کار و قانون کار باشد. ساعت کاری باید 24 ساعت باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به مدارس غیردولتی برای تغییر کاربری امتیاز می دهیم، از مدارس غیردولتی حمایت می کنیم و از سوی دیگر ظرفیت این مدارس را افزایش می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید