ابلاغ ایرادات شورای اجرایی به دستور اجرایی ارزشیابی معلمان به دولت

ابلاغ ایرادات شورای اجرایی به دستور اجرایی ارزشیابی معلمان به دولت

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز خود با اعضای کمیسیون آموزش و پرورش در خصوص بررسی طرح ساماندهی نیروی کار آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به تغییر تعداد دانش آموزان ورودی که هر ساله وجود دارد. هر ساله روند رو به افزایشی دارد و این روند تا سال 1405 ادامه خواهد داشت. از طرفی با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی از تحصیل، مدارس ما هر ساله نیاز جدی به جذب معلم خواهند داشت. .

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با توجه به وجود این نیاز و همچنین کمبود نیروی کار ورودی نسبت به نیاز آموزش و پرورش باید نسبت به جبران نیروی کار آموزش و پرورش اقدام شود.

امسال نسبت به سال گذشته با کمبود نیرو کمتری مواجه بودیم

وی افزود: امسال با جذب 34 هزار و 813 نفر که طی اصل 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان منصوب شدند و از سوی دیگر با جذب 14 هزار و 500 دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان، وضعیت آموزش نسبت به دوره های قبل بهتر شد. سال ها.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه کمیته آموزش و پرورش پیشنهادهایی از سوی رئیس و اعضای این کمیته برای بهبود شرایط ارائه شد، تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل این پیشنهادات، سال تحصیلی جدید را با مشکلات کمتری آغاز کنیم. .

نوری در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد نمایندگان از مفاد اجرایی قانون ارزشیابی معلمان گفت: امروز نامه ای از کمیسیون نیروی انتظامی مجلس مبنی بر نقص در احکام اجرایی دریافت کردیم که در دولت مطرح و پیگیری می شود.

جایگاه شهدا در آموزش و پرورش رو به تغییر است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل وضعیت سربازان مشمول قانون ایثارگری گفت: این موضوع نیز مطابق مقررات جاری است اما برخی گروه ها در خصوص تبدیل وضعیت آنها درخواست هایی دارند که ممکن است مشمول آن نباشد. توسط قانون

وی همچنین درباره اقدامات اخیر برای تغییر وضعیت نیروی خرید خدمت و معلمان نهضت سوادآموزی گفت: آنچه را که طبق قانون بود انجام داده ایم تا تکلیف نیروهای نامشخص در آموزش و پرورش و برخی از معلمان تعیین تکلیف شود. در کلاس ها حضور نداشتند، با تدابیری از مهرماه وارد کلاس های درس می شوند که شامل حرکات قبل از 91، نیروهای خرید خدمت و حق التدریس می شود و اطلاعیه آنها از اول مهرماه ابلاغ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید