پاسخگویی به ایرادات ارزشیابی معلمان باید در اولویت آموزش و پرورش باشد

پاسخگویی به ایرادات ارزشیابی معلمان باید در اولویت آموزش و پرورش باشد

جواد حاجی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر افزود: توطئه های دهه 80 دشمنان برای تحریک جوانان، مسموم کردن دانش آموزان و تعطیلی مدارس با وجود تبلیغات و برنامه ریزی قوی سایبری ناکام ماند، اما مدیران و کارکنان به ویژه آموزش و پرورش باید هوشیار باشند و در مقابل هر دشمنی عمل کنند. طرح؛ برای خنثی کردن آن برنامه ریزی کنید.

وی بر لزوم سرمایه گذاری دولت و مسئولان در حوزه دانش آموزی و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هیچکس نمی تواند از وظیفه خود در قبال آموزش و پرورش و دانش آموزان عدول کند هر چند باید به آموزش و پرورش شهرستان اهر که حدود 30 هزار دانش آموز دارد تمرکز کنند. دانشجو سرمایه گذاری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را در این مجموعه انجام می دهد.

امام جمعه اهر بابیان اینکه نباید جوانان را به بهانه بی تجربگی از عرصه حکومت داری و تفویض امور خارج کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری معتقد به جوانان هستند و همواره بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف تاکید دارند، اما اینکه بگوییم جوانان بی تجربه هستند و اگر آنها را از حوزه هایی مانند تفویض امور و حکومتداری محروم کنیم، دولت متضرر می شود.

حاجی زاده اجرای سند تحول بنیادین را عاملی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: مقدمات اجرای طرح ارزشیابی معلمان آغاز شده است اما باید شفاف سازی شود تا معلمان دلسرد و ناامید نشوند هرچند که اعتراض معلمان به نحوه اعمال رتبه و پاسخ به نگرانی معلمان باید در اولویت مسئولان آموزش و پرورش در این طرح باشند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه و نقش معلم در هدایت جامعه و تربیت مردم به تراز انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: همانطور که به معلمان دلسوز، متعهد و انقلابی اعتقاد داریم از سوی دیگر باید در این زمینه نیز حساسیت ویژه ای داشته باشیم. انتخاب معلمان چون وسیله انسانیت کشور در دست معلمان است و اگر معلم متعهد و انقلابی نباشد نمی تواند شاگردان مؤمن و متعهد تربیت کند و به جامعه منتقل کند.

امام جمعه اهر با انتقاد از عدم نظارت بر مدارس و مشکلات آموزشی گفت: دانش آموزی داشتیم که از نحوه آموزش گلایه داشت و می گفت معلم آنها را از درس خواندن منصرف می کند و می گوید شما آینده ای ندارید. این از معلم بعید است. آموزش و پرورش باید بر نحوه تدریس در مدارس نظارت داشته باشد و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

حاجی زاده برنامه ریزی مدیران را برای حذف آموزش از زندگی روزمره برشمرد و خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب آموزش و پرورش شهرستان اهر، برنامه ها باید خلاقانه باشد به گونه ای که بتواند نظام آموزشی را از زندگی روزمره حذف کند.

دیدگاهتان را بنویسید