دولت با تدوین آیین نامه اجرایی، قانون ارزشیابی معلمان را بی اثر کرد

دولت با تدوین آیین نامه اجرایی، قانون ارزشیابی معلمان را بی اثر کرد

جبار کوچی نژاد نماینده مردم رشت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتقادات به آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، گفت: رتبه بندی معلمان بیش از 10 سال است که از روزی که سند تحول بنیادین یک الزام است. نوشته شده از تحصیلات و رتبه بندی یکی وجود دارد. از جمله الزامات این سند، بدنسازان این درخواست را از مسئولان داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه گذشت زمان باعث فراموشی آن شده است. در نهایت مجلس دولت را موظف کرد لایحه رتبه بندی را وارد قانون برنامه ریزی ششم کند.» البته باز هم دولت قبل در 8 سال مدیریت خود این کار را انجام نداد و همین چند روز اخیر بود که دولت لایحه بسیار ناقصی را ارائه کرد. در مجلس و مجلس مجبور به تغییرات اساسی در این لایحه شد و این تغییرات اساسی اختلاف کمی بین دولت ایجاد کرد و جلسه تشکیل شد و در نهایت شورای نگهبان نظر جلسه را پذیرفت.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اما اکنون دولت در تصویب آیین نامه نظر خود را اعمال کرده است یعنی معلمان زیادی را که ایراداتی نسبت به آنها وجود داشت و هنوز هم وجود دارد حذف کرد یا درجاتی را حذف کرد و موضوع دیگر این است که کمیته حسابرسی بیشتر در سطح ملی تمرکز کرده است. من معتقدم که این مصوبه دولت قانون رتبه بندی را که توسط مجلس نوشته شده بود، بی اثر کرده است.

وی تصریح کرد: مجلس مجددا وارد این موضوع شده و آیین نامه ای را به کمیسیون اعمال مصوبات ارسال کرده است که به بسیاری از بندهای آئین نامه قانون طبقه بندی فرهنگیان نیز اعتراض شده است و باید نتیجه را ببینیم. .

کهسی نژاد اضافه کرد: فکر می کنم دولت می داند مجلس و دانشمندان به دنبال چه هستند، شاید منابع دولت محدود است و نمی خواهد منابع بیشتری را در آن مسیر قرار دهد، بنابراین دارد دستورالعمل اجرایی را به سمتی می برد که از منابع کمتری استفاده شود.

وی گفت: من شخصا فکر می کنم مجلس در کار خود جدی است و اگر دولت به همین منوال ادامه دهد قطعا مجلس اجرای هنر را در دستور کار قرار خواهد داد. 234 و وزیر آموزش و پرورش که موظف به پیگیری این کار است موظف به انجام آن است.» در این خصوص به مجلس گزارش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید