سیاست گذاری برای حل مشکلات مردم باید در اولویت قوای سه گانه باشد


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891653

رئیس قوه قضاییه گفت: رویکرد مبتنی بر اولویت حل مشکلات و مسائل مردم باید تعمیق شود و این مقوله در تمام لایه ها و سطوح مدیریتی نفوذ کرده و به یک باور تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه ، حجت الاسلام محسنی آژه ای عصر یکشنبه 9 مردادماه در جلسه مشترک شورای دولت و شورای عالی قوه قضاییه به میزبانی دولت با تسلیت ایام حزن انگیز ماه محرم و همچنین فرارسیدن هفته حکومت کرد، خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا وانمود کند که الگوی جدید نظام اسلامی زیر پرچم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نمی توانند بر مشکلات پیش روی خود فائق آیند و در این شرایط اگر بتوانیم بر مشکلات فائق آییم، نقطه عطفی در گام دوم انقلاب ایجاد خواهد شد. و ثابت خواهد شد که الگوی نظام اسلامی و مردم سالاری دینی توانایی پاسخگویی به مشکلات را دارد.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: دستیابی به درک مشترک از مشکلات و معضلات کشور و اقدامات هماهنگ و تکمیلی برای رفع آنها از وظایف ضروری و اولویت دار هر سه دستگاه است.

قاضی القدات با یادآوری اهمیت عبور از مشکلات و موانع بدون همکاری و هم افزایی همه قوا و مشارکت مردم گفت: در نظام اسلامی اساس کار ما ضمن توجه به الهی و معنوی است. ارزش ها، توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم؛ به عبارت دیگر، مردم و مشکلات آنها در قلب تصمیمات، راهبردها و اقدامات ما قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر این اساس ما در قوای سه گانه و به طور مشخص در دولت و قوه قضائیه باید قبل از اینکه به مشکلات و مسائل خود نگاه کنیم، بر حل مشکلات مردم تمرکز کنیم. به عبارت دیگر، قبل از اینکه خود را ببینیم، باید مردم را ببینیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اولویت قوای سه گانه باید تدوین سیاست ها و برنامه ریزی عملیاتی برای حل مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: نگاه و رویکرد مبتنی بر اولویت حل مشکلات و مشکلات مردم است. اکنون در قوای سه گانه حضور دارد. اما باید این نگاه و رویکرد را عمیق تر کرد و در تمامی لایه ها و سطوح مدیریتی به این مقوله رسوخ کرد و آن را به یک باور تبدیل کرد.

محسنی عده ای با بیان اینکه مسئولان قوه قضائیه به مشکلات و مسائل قوه مجریه واقف هستند و محدودیت های دولت را درک می کنند، گفت: توصیه همیشگی من به مسئولان قوه قضائیه این است که وقتی سؤالات و دغدغه های خود را بیان می کنند، ابتدا کارمندان دولت را مطرح کنند. از همه به محدودیت ها و محدودیت های دولت توجه کنید. به این معنی که باید انتظارات خود را نسبت به تنگناهای موجود در دولت بالا ببرند و ثانیاً علاوه بر تشخیص مشکلات و مسائل، به ارائه راهکارهای مرتبط نیز توجه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سابقه طولانی رئیس جمهور در تصدی مناصب مختلف عالی قضایی و آگاهی و بصیرت ایشان نسبت به ابعاد و ابعاد تخصصی پرونده های قضایی گفت: به دلیل آشنایی آقای رایضی با پیچیدگی های دستگاه قضایی و مشکلات موجود دستگاه قضایی برای او نیازی به توصیف و تبیین محدودیت ها و محدودیت های دستگاه قضایی نیست و رئیس جمهور به حل مشکلات دستگاه قضایی اهتمام و توجه دارد.

باید بگویم؛ این جلسه با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت و همچنین اعضای شورای عالی قضایی برگزار شد که طی سخنانی به بیان مطالب و نقطه نظرات خود در راستای گسترش تعامل و هماهنگی بین دو دستگاه اجرایی و اجرایی پرداختند. شعب قضایی که خبر آن متعاقبا ارسال خواهد شد.


اخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید