تحقق شعار سال در گرو حمایت از تولید داخلی است/ لزوم تسری چتر حمایتی مسئولان بر سر فعالان اقتصادی


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903854

اهرم اعطای وام بانکی به بنگاه های اقتصادی راکد باز شد

علیرغم تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توجه به مشکلات اقتصادی کشور، همچنان شاهد وجود مشکلات فراوان در مسیر فعالان اقتصادی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در سال های اخیر عوامل مختلفی از جمله سوء مدیریت، اعمال تحریم های ظالمانه و رانت خواری از سوی برخی سودجویان، وضعیت فعالان اقتصادی را بدتر کرده است تا جایی که تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی راکد یا نیمه رکود هستند.

بهره برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی کمتر از ظرفیت واقعی به معنای از دست دادن فرصت اشتغال و تولید و وابستگی کشور به بیگانگان است که راه حل آن عزم دولت و مجلس با تخصیص تسهیلات بانکی کافی و کمک به فعالان اقتصادی است. ، تاکنون چنین فضایی بر کشور حاکم نیست.

روند فعلی حاکم بر بنگاه های اقتصادی کشور سال به سال بر تعداد بیکاران افزوده شده و کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد که دود آن به چشم همه مردم خواهد آمد، از فعالان اقتصادی حمایت و رکود را فعال کنیم. و شرکت های نیمه راکد.


4bc7265d 52b2 4a11 9213 9acdbb6b5e96 خبر خاکستری


تخصیص 40 درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال هرگز به خوبی مدیریت نشده است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: علاوه بر قانون در برنامه ششم توسعه نیز مقرر شده است که 40 درصد منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال برود که سهم زیادی است.

وی افزود: اگر بانک ها به درستی مدیریت شوند و دولت که از یک سو وزارت حراست را در اختیار دارد به درستی مدیریت شود، فعال سازی واحدهای نیمه فرسوده و راکد راه خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید است.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اقدام دولت برای فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل بسیار کند است و بانک ها در حال نکول هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: اکنون نظارت مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برای فعال سازی بنگاه های اقتصادی راکد و نیمه راکد ضعیف است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت ها در فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد افزود: در این چند سال هیچ گاه ۴۰ درصد منابع بانکی به درستی برای تولید و اشتغال مدیریت نشد.


37262f2b f8d8 4c74 ad60 0c7d84116993 خبر خاکستری


15 درصد واحدهای صنعتی راکد کرمانشاه فعال شدند

مریم آزادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: در استان کرمانشاه 830 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 30 هزار نفر به صورت اسمی شاغل هستند.

وی افزود: 100 واحد از مجموع واحدهای صنعتی مذکور تعطیل شده است و بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده از سوی وزارت حراست در سال جاری قرار بود 20 واحد از این تعداد با فعالیت هایی مانند توزیع تسهیلات، برگزاری جلسات ستاد تسهیل و پیگیری رفع مشکلات واحدهای مذکور با سازمان های مختلف، 15 واحد با سرمایه گذاری 630 میلیارد تومانی و اشتغال 593 نفر مجددا فعال شد.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در تلاش هستیم 5 واحد تعطیل باقی مانده را به چرخه فعالیت برگردانیم.

آزادی تصریح کرد: از ابتدای سال 1396 جلسات ستاد تسهیل در استان کرمانشاه تشکیل شده است که حدود 550 مصوبه داشته است و البته در این جلسات مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی سازمان صمت و سازمان هایی از قبیل. به عنوان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی که با اشتغال زایی سروکار دارند بررسی و تصمیمی در خصوص این واحدها گرفته شده است که در رفع موانع و مشکلات این واحدها بسیار موثر است.

وی گفت: شرایط هر واحد صنعتی با واحدهای دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه این واحدها کپی یکسان در نظر گرفت. بر این اساس از واحدهای تعطیل شده شناسنامه جمع آوری کرده ایم از نظر سوابق، دلایل تعطیلی این واحدها، راهکارها و پیشنهادات مربوطه برای هر پروژه باید مطابق با این شناسنامه مشکل رفع شود.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره دلایل اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی در استان گفت: فناوری برخی از این واحدها قدیمی است و باید به آنها کمک کرد. مرمت و نوسازی آنها.همچنین برخی از این واحدها دارای مشکلات مالی و بدهی هستند که با تأخیر مواجه می شوند که برای حل آنها مشورت با بانک ها ضروری است.

آزادی با برشمردن دیگر دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: تامین مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی استان نیز یکی دیگر از دلایل تعطیلی این واحدها است که در صدد رفع آن هستیم همچنین برخی واحدهای تولیدی مشکلات خاصی دارند که نیاز به مشورت با سازمان های مختلف دارد.

وی افزود: بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه فعالیت در تمامی گروه های صنعتی اعم از مواد غذایی، شیمیایی، معدنی، فلزی و … صورت گرفته است که با توجه به شرایط و سوابق خود توانسته اند احیا شوند. در واقع تلاش می کنیم واحدهای راکد را فعال کنیم و از مدیران آنها می خواهیم که تمایل داشته باشند واحدهای خود را فعال کنند.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود گذشت هفت ماه از سال، 75 درصد از اهداف امسال محقق شده است.

آزادی گفت: آماده دریافت و رسیدگی به درخواست ها در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی هستیم و البته این موضوع از وظایف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی از واحدهای صنعتی خواست تا مشکلات خود را در سازمان حراست انعکاس دهند و افزود: یکی از برنامه هایی که امسال وزارت حراست در نظر دارد کمک به بازسازی و نوسازی صنایع است که باید با ماشین آلات کاری کند و وضعیت خود را بهبود بخشد. به این سازمان مراجعه کنید و درخواست خود را ارسال کنید و ما در اسرع وقت طبق قوانین و مقررات اقدام خواهیم کرد.

به گزارش مرصاد نیوز، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران موجب رونق اقتصادی و رفع دغدغه های رهبر انقلاب و ارتقای شاخص های اقتصادی کشور می شود، لذا لزوم اجرایی شدن آن امری بدیهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید