مدرسه حاج قاسم; راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور

ساعت: 17:29
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794249

عابدی گناباد گفت: اگر کشورهای خارجی و مسلط در کشور سرمایه گذاری کنند، تلاش می کنند تا ده برابر منافع اقتصادی و سیاسی را تامین کنند، اما در واقع مدرسه حاج قاسم راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و حاکمیتی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عابدی گناباد کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با صبح توس گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر یک مکتب بود، مکتبی برخاسته از بطن گفتمان امام خمینی(ره) و در واقع برخاسته از فرهنگ عاشورایی بود.

وی افزود: این فرهنگ در ابتدای انقلاب با ترس از امام حسین (ع) که چیزی جز ظلم و حمایت از مظلوم نبود، توانست در روند انقلاب پیشروی کند. این قشر وارد گفتمان امام خمینی شدند.

عابدی گناباد خاطرنشان کرد: نقش حاج قاسم در روزهای اول انقلاب کرمان و سپس در 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و قطعاً بدتر از کنونی خواهد بود و عواقب بیشتری برای مردم خواهد داشت. کشور.

این استاد دانشگاه گفت: یکی دیگر از عرصه هایی که حاج قاسم در آن به خوبی وارد شده بحث وحدت شیعه و سنی بوده که از دل تلاش های وحدت آفرین حاج قاسم در سیستان و بلوچستان شهدای شوشتر برخاسته است.

وی ادامه داد: پس از پیوستن حاج قاسم به سپاه قدس، شاهد اتفاقات بزرگی نیز در آنجا بودیم که از آن جمله می توان به حمایت از جبهه آزادیبخش فلسطین، جنگ 33 روزه، انهدام داعش و حمایت از مظلومان نوار غزه اشاره کرد. از سوی دیگر، اگر حاج قاسم سلیمانی نبود، «سوریه در حال سقوط بود و اوضاع عراق مثل امروز نبود.

عابدی گناباد افزود: در حال حاضر مقامات عراقی و کردستانی اذعان کرده اند که بغداد، اربیل و سلیمانیه بدون کمک ایران و رهبری ولی فقیه و حاج قاسم سلیمانی سقوط می کردند. مردم ایران برای همیشه

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مدرسه حاج قاسم راهگشای برون رفت از مشکلات اقتصادی و حاکمیتی کشور است، گفت: کشورهای خارجی و مسلط اگر در کشور سرمایه گذاری کنند به دنبال تامین منافع اقتصادی و سیاسی ده برابری خود هستند. ببینید در کشورهای عربی که گفتمان آنها به خطر افتاده است، این کشورها در واقع توسط کشورهای غربی اداره می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: با توسل به گفتمان حاج قاسم می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد، هیچکس مخالف گفت وگو با کشورهای خارجی نیست، بلکه خوش بین بودن به غرب و راهبرد حل مشکلات داخلی با غرب است. یک توهم نه، و نمونه آن مصر است که روابط بسیار خوبی با غرب دارد، اما مشکلات داخلی آن همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید