ناله تشنگی؛ قطعا سابقه تکراری آب در جنوب شرق کشور / استفاده بهینه تنها راه برون رفت از مشکلات است


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879129

وقتی انشعابات غیرمجاز عامل هدررفت آب در ایرانشهر است.

با شروع فصل تابستان گرمای هوا و تکرار ماجرای کم آبی، افت فشار و قطعی مکرر آب در شهرستان ایرانشهر برای مردم آن شهر غیر قابل تحمل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، با شروع فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا، افت فشار و کم آبی مردم برخی از نقاط ایرانشهر را گلایه مند کرده است.

مشکل افت فشار آب برای ساکنان برخی نقاط شهرستان ایرانشهر در حالی عادی شده است که مسئولان و مدیران استانی به قطعی چند ساعته آب در شهرها کمتر توجه کرده و مشکل کم آبی روستاها را بیشتر مورد توجه قرار داده و پیگیری می کنند. حل مشکل از این مناطق

کمبود آب مشکلی است که شهروندان را رها نمی کند

علی رحمانی یکی از شهروندان ساکن منطقه شهرستان چاه جمال در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه سیستم آب و فاضلاب شهری و سیستم تلفن این شرکت به شهروندان شهر و استان اطلاع رسانی نمی شود.

وی افزود: در ماه های گذشته شهروندان این محله علاوه بر اینکه با مشکل افت فشار و کم آبی مواجه بودند، چندین ساعت با کم آبی نیز مواجه بودند و این موضوع باعث سردرگمی و سردرگمی آنان شد.

این شهروند افزود: وضعیت آب در این منطقه هم اکنون به حادترین حالت خود رسیده است، ساعاتی از شبانه روز، اکثر خانه های چاه جمال و برخی محله های شهر با کم آبی مواجه هستند و حتی بسیاری از شهروندان ایرانشهری که پمپ آب ندارند. در خانه هایشان باید به نحوی آب را ذخیره کنند.

آب آشامیدنی و بهداشتی حق همه مردم است و باید مراقب آن بود

محمدرضا کلکلی مدیر آب و فاضلاب ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آب شرب باید عادلانه توزیع شود چرا که آب شرب و بهداشتی حق همه مردم است.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب تعدادی از اهالی روستای چاه جمال با مراجعه به فرمانداری و آب از کمبود فشار و افت فشار آب گلایه دارند. با توجه به اهمیت تامین آب شرب در فصل گرما در قالب دو تیم نظارتی از شعب روستایی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: این امر با وجود انحرافات و کاربری های غیرمجاز فراوان در باغ و ساخت و ساز باعث افت شدید فشار و عدم تامین آب کافی به مشترکین فوق شده است. در این رصد تعداد زیادی انحراف غیرقانونی و فهرستی از متخلفان شناسایی شد. به مسئولین نوشته شده است. قوه قضائیه برای صدور قرار تعلیق اقدام خواهد کرد.

کالکلی در پایان از همه کسانی که نسبت به هدر رفت و مصرف غیرقانونی آب شرب بی تفاوت نیستند تقدیر کرد و خواستار صرفه جویی در مصرف آب شد تا تابستان بدون آب یا بی آب بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید