بیمار بیمار اقتصاد کشور با تدابیر اورژانسی شفا نمی یابد/ ارتقای اقتصاد تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است

اتاق بازرگانی در سخت ترین شرایط اقتصادی از بخش خصوصی حمایت کرده است

علی عسگر جمعه، رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنها اولین کسانی هستند که از بخش خصوصی در این زمینه محافظت می کنند. شرایط بد اقتصادی».

وی افزود: اتاق بازرگانی تفاوت اساسی با سایر اتاق ها دارد، زیرا علاوه بر فعالیت های داخلی، جنبه بین المللی و جهانی نیز دارد. به عنوان مثال در حل اختلاف ایران و انگلیس، اتاق بازرگانی ایران شناسایی شده و نقش مهمی در حل این موضوع داشته است.»

6c411cf6 ad9f 4bcf b06d 80f986e7dd2d خبر خاکستری

جمعه ای گفت: یکی از مهمترین اقدامات اتاق بازرگانی حمایت از بخش خصوصی بود. مشاور سه شعبه است و توجه ویژه ای به تشکل های اقتصادی دارد و باید از این موضوع در عمل استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به ساخت ساختمان جدید اتاق بازرگانی گفت: ساختمان جدید اتاق بازرگانی سمنان با حمایت قاطع رئیس اتاق ایران ساخته شد و از ایشان در حضور نماینده ولی فقیه

دموکراتیک شدن اقتصاد تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی است

گلم حسن شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: نقش ائمه جمعه و روحانیت در رهبری مردم ضروری است. یعنی دولت با بخشنامه دستور می دهد، اما ائمه جمعه بدون بخشنامه و با قبول عمل می کنند، بنابراین نقش ائمه جمعه مهم است.

وی افزود: دغدغه مردم و مسئولان معیشت مردم است و هیچ دولتی با مشکلاتی مانند تورم، گرانی، تاج و … مواجه نشده است، همانطور که این دولت در دوران پس از انقلاب، بنابراین دولت باید اتخاذ کند. عمل کنید تا در روی پاشنه قبلی لیز نخورد

70b8e67d 9cc5 4b72 9428 13306be99b88 خبر خاکستری

شافعی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی در کشور گفت: تنها راه افزایش پایدار رفاه عمومی و حل مشکل اشتغال، توسعه اقتصادی است و اقدامات دیگر فقط مسکن است که پس از مدتی درد این بیماری اقتصادی را برمی گرداند. “

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نجابت مردم ایران در دنیا واقعا تعجب آور است، گفت: در موضوع اقتصاد تحت هیچ شرایطی دولت به تنهایی نمی تواند مشکل را حل کند و از این رو رهبری بر ارتقای حمایت های خصوصی تاکید دارند. ایجاد تغییراتی در رفاه عمومی جامعه.

وی با بیان اینکه شانس آزمون و خطا نداریم، تاکید کرد: در این فرصت نمی توان دولت جدید را دست کم گرفت اما اقدامات رئیس جمهور در ابتدای دولت قابل توجه، موثر و امیدوارکننده است.

شافعی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: اتاق بازرگانی به دولت و مسئولان هشدار داده است که این بیمار بیمار اقتصاد کشور با اقدامات عاجل بهبود نمی یابد و نیازمند تدابیر جدی است. چیزی جز حمایت دولت ها ندارد و در حوزه اقتصاد هم خط سیاسی در سالن وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان افزود: اتاق بازرگانی سمنان از سطح بالایی برخوردار است و اعضای هیئت مدیره از اعضای مهم و تأثیرگذار هستند و برای آقای جمعه می‌توانم بگویم که ما حاضریم پشت سر ایشان دعا کنیم.

سرمایه گذاری برای رفاه مردم یک زیارت است

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با اشاره به جایگاه مهم اتاق بازرگانی گفت: خط مقدم جبهه اقتصاد که مشکل اصلی جامعه است و اتاق بازرگانی است و ما به کارهای خوب و موثر واقف هستیم. اقدامات این گروه در سمنان و ما از آنها تشکر می کنیم.

وی افزود: دولت در شرایط سختی با تورم بالا و خالی بودن خزانه و غیره قرار دارد، اما تعهد و دغدغه دولت بسیار امیدوارکننده است با اقدام سریع و موثر دولت برای حل مشکل بنزین که با مردم. «برای اینکه یک دولت باشید باید تشکر کنید.

سخنگوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما بر سر تحریم ها نبود، خاطرنشان کرد: در گذشته حکمرانی درستی وجود نداشت و حمایت این روزها از سران قوا و مدیران دولتی و صنفی که در سمنان می بینیم بسیار قابل تقدیر است. .

29b64e7b 2371 4df6 b28f 4b8c395e1d72 خبر خاکستری

متیو با اشاره به اهمیت نظام اقتصادی اسلامی در کشور گفت: نظام سوسیالیستی در حال شکست است و اقتصاد سرمایه داری با مشکل جدی مواجه است و باید نظام اقتصاد اسلامی را ملاک قرار دهیم و از کنار گذاشتن سرمایه داران خرد جدا خودداری کنیم.

وی با اشاره به پیوند مستقیم اقتصاد و فرهنگ گفت: فقر اقتصادی منجر به فقر فرهنگی می شود و اگر مشکل اقتصادی مردم حل شود بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز حل می شود.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه سرمایه گذاری به نفع مردم زیارت است، تاکید کرد: اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران مردمی وفادار و متدین هستند که به دنبال گره گشایی و پیشرفت کشور بوده اند و خواهند بود و لذا هر قدمی است. برای افزایش تولید و صادرات مهم است و در صورت نیاز به کمک این کار را انجام خواهم داد.

متیو در پایان یادآور شد: در حوزه صادرات و ارتباط با سایر کشورها باید موازین جمهوری اسلامی رعایت شود و برنده شدن در مذاکرات نباید در حد حرف باشد، بلکه در هر ارتباطی با کشورها باید عزت کشور حفظ شود. .

دیدگاهتان را بنویسید