آبشارهای سریالی تکراری در جنوب شرق کشور/ توقف های مکرر آب و آبیاری درختان با آب شرب!


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876955

خشکسالی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

خشکسالی های مکرر در سیستان و بلوچستان به یک بحران بزرگ تبدیل شده است زیرا استفاده غیر مجاز از آب شرب برای آبیاری باغات و نخلستان ها این بحران را تشدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ بمپور یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان است که در جنوب آن واقع شده و دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

تکرار ماجرای غم انگیز کم آبی، افت فشار و قطعی مکرر آب در روستاهای بمپور و سایر مناطق شهری، به تحمل مردم این منطقه پایان داده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده است.

قطعی مکرر و طولانی مدت آب در روستاهای شهرستان بمپور، مردم این منطقه را به ابراز نارضایتی واداشته است.

بامپور خوشحال نیست، او کم آبی است

مجید امیری یکی از شهروندان بمپوری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: چند روزی است که ساکنان بسیاری از روستاهای این شهرستان بدون آب هستند.

وی افزود: درخواست ما از مسئولان مربوطه این است که برای رفع کم آبی روستاهای شهرستان بمپور که مردم این منطقه را بسیار سردرگم و سردرگم کرده است، فکر و برنامه ریزی اساسی داشته باشند.

وی افزود: مشکل خاص آب در بمپور هر از چند گاهی تکرار می شود و محدود به تابستان و گرمای طاقت فرسای آن نمی شود، بلکه در پاییز و زمستان نیز مردم این منطقه دچار کم آبی و افت فشار آب می شوند. “

امیری گفت: با وجود پیگیری های متعدد در سال های اخیر برای رفع کم آبی بمپور جز قول مدیران استانی و شهرستانی دیده نشده است.

سه حلقه چاه وارد دایره آب شرب شهر بمپور می شود

سلمان برهانی سرپرست فرمانداری بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بازدید از محل چاه های آب شرب برای بررسی پیشرفت عملیات در شبکه آبرسانی منطقه انجام شد. فرآیند انجام عملیات تاکید لازم بر تسریع در بهره برداری از پروژه مذکور با توجه به اهمیت و شرایط موجود و به منظور رفع تنش آبی شهرستان شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات ورود چاه ها و خطوط آب شرب انتزاعی خارج از آب های سرزمینی بمپور (سرهوران)، آب استحصالی در شبکه آبرسانی این شهرستان افزایش می یابد.

برهانی گفت: امیدواریم با همکاری شهروندان فهیم بمپور شاهد کاهش و رفع معضل تنش آبی در شهر و گذار به وضعیت فعلی باشیم.

وجود انشعابات غیر مجاز و مصرف بی رویه یکی از دلایل اصلی تشنگی بومپور است.

سرپرست استان بمپور گفت: یکی از دلایل اصلی تنش آبی در شهرستان بمپور بر اساس گزارش کارشناسان آبفا و عموم مردم در این منطقه وجود انحرافات غیرمجاز و در نتیجه مصرف غیرمجاز غیرمجاز در روستاها است. .

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم دعوت می شود به فکر حقوق دیگران باشند که چرا این اقدام غیرمجاز از آب شرب برای آبیاری باغات و نخلستان ها توسط عده ای در این فصل گرما باعث رنجش از عدم دسترسی به آب شرب می شود. او مخالف شرع و قانون جامعه است.

برهانی افزود: بر اساس آخرین گزارش آبفا و بازدید انجام شده، عملیات ها تقریبا به آخرین درصد پیشرفت فیزیکی خود رسیده است که با ورود سرهوران وارد مدار دو دور دیگر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید