«میزان جریمه قطع درختان» نزدیک به خون انسان است/ استفاده از ۴۰۰ حلقه چاه برای آبیاری مناطق سبز تهران


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822476

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت:

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بر اساس برنامه پنج ساله باید سالانه حداقل 5 تا 10 حلقه چاه آب را تعطیل کنیم و به جای آن از پساب تصفیه خانه ها استفاده کنیم. ما پشت این طرح هستیم و بررسی های ما نشان می دهد که وزارت نیرو درست کار نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی بابایی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از الیاف نور در اطراف درختان برای تزیین و بهبود کیفیت بصری خیابان‌های شهرداری‌های مناطق به خبرنگار ایلنا گفت: آهای شما. آنها وحشی هستند و حرارت خاصی ندارند که به چوب آسیب می رساند و فکر نمی کنم آسیب جدی به چوب وارد کند.

وی گفت: میزان روشنایی که روی درختان انجام می شود کمتر از یک درصد کل چوب است و دردسر چندانی ایجاد نمی کند.

بابایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه جریمه قطع درختان زیاد است و همین امر مردم را نسبت به کاشت درخت بی میل می کند، گفت: بحث افزایش جرایم در جریان بررسی بودجه 1401 در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شد. محیط زیست «ما هم به این نتیجه رسیدیم که این جریمه را نسبت به سال 1400 افزایش ندهیم و خیلی کم افزایش دادیم چون خیلی زیاد شد و در سال 1400 نسبت به سال 1399 بالای 300 درصد افزایش پیدا کرد که خیلی زیاد است. .


من مخالف افزایش جریمه قطع درختان بر اساس تورم هستم

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: شخصا مخالف افزایش جریمه ها با توجه به نرخ تورم در سال آینده هستم.

فرض کنید شما به عنوان مالک یا سازنده شروع به ساخت و ساز می کنید. جلوی در شما سه چنار است که یکی از آنها نه به خاطر ساخت و ساز، بلکه به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال خشک شدن است. در این شرایط باید حداقل 200 میلیون تن چوب برای هر درخت جریمه بپردازید تا زمانی که صاحب آن اقدام به خشک کردن آن کند اما چوب خشک شده و این رقم بسیار زیاد و نزدیک به باج انسان است.


مجازات قطع درخت نباید مانند دیه انسان باشد

بابایی با اشاره به اینکه جریمه قطع درخت نباید شبیه دیه انسان باشد، خاطرنشان کرد: این حد یک رویکرد بازدارنده نیست و نباید خون یک گیاه را با دیه انسان یکی بدانیم. به هر حال بالا بودن این عدد بازدارنده است اما در کل مخالف کاهش این عدد هستم و از طرفی مخالف افزایش این عدد بر اساس تورم سالانه هستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت منابع آبی پایتخت در تابستان امسال به دلیل بارندگی کم در ابتدای فصل بارندگی گفت: هزینه کردیم. همچنین جلساتی با سازمان پارک ها داشتیم تا بتوانیم برای بهره وری آب برای مناطق سبز و مکانیزاسیون آبیاری برای کاهش مصرف آب برنامه هایی داشته باشیم.


تاخیر در انسداد چاه های تهران به دلیل کم کاری وزارت نیرو

بابایی افزود: این سوال را پیگیری کرده ایم که آیا طبق برنامه پنج ساله سوم، مکانیزاسیون آبیاری، بهره وری و انسداد چاه در حال پیشرفت است یا خیر؟ زیرا طبق برنامه پنج ساله باید سالانه حداقل 5 تا 10 حلقه چاه را متوقف کنیم و در عوض از پساب تصفیه خانه ها استفاده کنیم. ما پشت این طرح هستیم و بررسی های ما نشان می دهد که وزارت نیرو درست کار نمی کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ابتدا باید پساب تصفیه خانه را تامین کنیم و سپس چاه را مسدود کنیم. ما در حال حاضر 14 کیلومتر شبکه آبیاری برای استفاده از پساب تصفیه خانه احداث کرده ایم اما به دلیل عدم همکاری وزارت نیرو نتوانسته ایم چاه ها را ببندیم و این همکاری بیشتر از سوی وزارت نیرو می طلبد.


استفاده از 14 کیلومتر شبکه آبیاری آماده توقف تفاهم نامه

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم جلوی برداشت چاه ها را بگیریم و فاضلاب را جایگزین کنیم، افزود: چاه های مورد استفاده در تهران ایمن هستند و طبق برنامه باید بتوانیم برداشت برخی از این چاه ها را متوقف کنیم و از پساب استفاده کنیم، اما در حال حاضر اگرچه شبکه 14 کیلومتری برای رسیدن به تصفیه خانه آماده است، نتوانستیم به توافق برسیم و فاضلاب در اختیار ما قرار می گیرد.

بابایی ادامه داد: البته جلسات و پیگیری هایی نیز برگزار کرده ایم، اما اگر خود وزارت نیرو و آب و فاضلاب رویکرد رسیدگی به مسائل زیست محیطی را به مسائل اقتصادی در اولویت قرار دهند، این امر می تواند با مدیریت بهینه آب بحران را حل کند. تهران.”


400 حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز شهر تهران استفاده می شود

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: حدود 400 حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود که تلاش می کنیم این میزان را کاهش دهیم. استفاده از آن را در تصفیه خانه های محلی فاضلاب توصیه می کنیم، زیرا کیفیت آب به دست آمده از تصفیه خانه ها فقط به صورت قطره ای برای پارک های جنگلی اطراف تهران قابل استفاده است و استفاده از تصفیه خانه های پارک شهری توصیه نمی شود. برای استفاده.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم از تصفیه خانه های محلی در محلات برای تصفیه رواناب و ارتقای کیفیت استفاده کنیم، می توانیم در پارک ها و پارک های شهری از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید