شناسایی ۲۳۳ حلقه چاه در تهران / ۲۱ حلقه چاه بسیار خطرناک شناسایی شد

شناسایی ۲۳۳ حلقه چاه در تهران / ۲۱ حلقه چاه بسیار خطرناک شناسایی شد

چاه 21 تهران هشداری جدی است تله های پرخطری که می توانند مضر باشند و علاوه بر خسارات مالی جان انسان ها را بگیرند. گودال هایی که برای ساختمان های مجاور خطرناک هستند و در هر زمانی می توانند باعث بروز حوادث شوند.

گودال های عمیق در بیشتر نقاط پایتخت خطرناک هستند و ایمن سازی آنها را دشوار می کند. هم در قسمت شمالی شهر و هم در قسمت جنوبی شهر خندق هایی با عمق بیش از 30 متر دیده می شود که خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. به عنوان مثال در منطقه یک تهران در خیابان جبلی، مالک و سازنده بدون پروانه ساختمانی اقدام به ایجاد گودال خطرناکی کرده است. موضوعی که به دلیل بلاتکلیفی و خطر برای املاک همجوار باید با حکم قضایی حل شود.

بنابر اعلام شهرداری منطقه یک، ساختمان مجاور گود تغییر مسیر داده و با دستور صریح دادستانی باید ساختمان تخلیه و به گود واگذار شود. علاوه بر این، گودال اژدر یکی دیگر از گودال های پرخطر در این منطقه است. حمیدرضا حاجوی در این خصوص گفت: گزارش رسمی اقدامات این گودال باید از شرکت ذیصلاح که زیرمجموعه معاونت شهرسازی اداره کل معماری ساختمان است دریافت و مورد بررسی انتقادی قرار گیرد. “

در منطقه یک وجود کانال ها و ناودان ها نیز می تواند برای ساختمان ها مشکل ایجاد کند. چرا که بررسی کانال ها به دلیل بحث مناطق پرخطر در دستور کار خدمات صدور مجوز منطقه ای قرار گرفته است. به همین دلیل مالک موظف است برای به حداقل رساندن خطر چاله ها در شمال شهر از اداره فاضلاب و کانال ها استعلام بگیرد. با این حال، مناطق 1 و 22 دارای بیشترین گودال متروک در مقایسه با سایر مناطق هستند. جایی که منطقه 1، همراه با مناطق 2 و 4، خطرناک ترین مناطق را دارد. با این حال گودال هایی که در برخی مناطق برای جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی احداث شده اند، با این حال گودهای پرخطر در نقاط مختلف تهران مسیر سختی برای رفع خطر و ایمنی دارند.

سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران گفت: برخورد جدی و قاطع با ساختمان‌های خطرناک، گودال‌های پرخطر و متروکه و تاور کرین‌ها برای حفظ امنیت و امنیت شهر و شهروندان خط قرمز ماست.

ایمن سازی صندوق ها یکی از اهداف کمپ ایمنی شهرداری است
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه اندازی قرارگاه امنیت فیزیکی با دستور شهردار تهران برای ارتقای امنیت شهری در کلانشهر تهران و پیگیری 10 هدف قرارگاه امنیت خبر داد. علی نصیری معتقد است: مدتی است که شاهد تغییر رویکرد این سازمان به منظور کاهش ریسک بحران مطابق با سازمان بر اساس اسناد ملی و بین المللی هستیم. کاهش خطر بحران به این معنی است که ما به اقدامات پیشگیرانه نسبت به اقدامات انجام شده برای آمادگی در برابر حادثه اولویت می دهیم. یعنی تلاش باید بر این اصل باشد که اصلاً حادثه ای رخ ندهد تا منتظر وقوع حادثه باشیم و سازمان های امدادی اقدام کنند.» پیشگیری و مدیریت بحران.

علی نصیری یادآور شد: این طرح بحث مفصلی در زمینه گودبرداری ساختمانی دارد تا گودال پرخطری تشکیل نشود. وی افزود: این گودال پرخطری که ما داریم به دلیل نقص قوانین و مقرراتی است که اجازه تشکیل و رهاسازی گودال پرخطر را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید