شناسایی حدود 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه/ شرایط خوبی از نظر منابع آبی نداریم

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791809

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه مطرح کرد؛

محمودرضا شهلایی گفت: در حال حاضر حدود 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی شده است که طبق قانون روند انسداد این چاه ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمودرضا شهلایی در گفت و گو با مرصادنیوز، حفر چاه های غیرمجاز، محصولات نامتعارف و کشت محصولات پرآب را خسارات جبران ناپذیری به سفره های زیرزمینی وارد می کند. وی گفت: این تعداد دشت های ممنوعه استان است. در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی شده است که بر اساس قانون روند انسداد این چاه ها با جدیت و اهتمام بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در استان خبر داد و گفت: بر این اساس جلساتی با دستگاه های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، صمت، منابع طبیعی، محیط زیست، شیلات و … و هر کدام به شرح تشریح شد. مطابق با برنامه سازگاری با کم آبی انجام می شود.

شهلایی گفت: در طول 18 ماه اجرای این برنامه حدود 60 میلیون مترمکعب در آب های زیرزمینی و نزدیک به 8 میلیون مترمکعب در آب های سطحی صرفه جویی کردیم و این نتیجه کار همه دستگاه های عضو در کار گروه مناسب سازی است. آب در حومه شهر.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: این مهم به دلیل اعطای چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و اصلاح پروانه بهره برداری و جلوگیری از کشت محصولات آبیاری و… بود.

وی گفت: حدود 18 فروند هواپیمای آموزشی در استان داریم که از این تعداد 16 هواپیمای ممنوعه بحرانی و 2 فروند هواپیمای شیان حسن آباد و روانسر سنجابی وضعیت بحرانی را پشت سر می گذارند و شرایط خوبی را تجربه نمی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 12 سد با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب وجود دارد و در حال حاضر حدود 56 درصد از حجم این سدها 755 میلیون مترمکعب است. : خشکسالی های اخیر مدیریت تطبیقی ​​(منابع و هزینه ها) را اعمال می کنند.

شهلایی گفت: متاسفانه در استان کرمانشاه شرایط آبی خوبی نداریم و بیشتر دشت های ما بسته است و با کاهش شدید بارندگی مواجه هستیم به حدی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بارندگی داشته ایم. حدود 50 درصد و پیش بینی خشکسالی ممکن است در سال جاری نیز تکرار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: بهبود وضعیت منابع آبی این استان با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی و مقابله با مخاطرات آتی محقق می شود، این برنامه باید مورد توجه همه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید