تنش آبی در 20 شهر و 213 روستای مازندران/ حفر 20 حلقه چاه جدید برای کنترل بی آبی!

مدیر عامل آبفای مازندران با بیان اینکه در 20 شهر و 213 روستای مازندران با تنش آبی مواجه هستیم، از برنامه ریزی برای کنترل کم آبی با حفر 20 حلقه چاه جدید در استان خبر داد.
سایت منتخب خبری تحلیلی (Entekhab.ir):

تسنیم: مدیر عامل آبفای مازندران با بیان اینکه در 20 شهر و 213 روستای مازندران با تنش آبی مواجه هستیم، از طرح مهار کم آبی با حفر 20 حلقه چاه جدید در استان خبر داد.
معرفی محصولات جدید نیکران موتور

معرفی محصولات جدید نیکران موتور
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به اینکه مازندران امسال با کاهش بارندگی و تنش آبی مواجه است، گفت: این تنش ناشی از تغییرات اقلیمی است و پروژه های زیادی را در شرق و غرب مازندران در دست اجرا داریم. برای تامین آب

وی با بیان اینکه پروژه های آبرسانی در شهرستان های تنکابن، منطقه نیشترود، بازار محله، خرم آباد، شیرود و سنگرمال در حال اجراست، تصریح کرد: در نیشتارود چاه بهسازی کرده ایم و حفر چاه به رفع مشکلات تنش آبی در این منطقه کمک می کند. از مردم منطقه تقاضا دارم در بحث تنش آبی امسال در حفر چاه و بهسازی چاه های موجود همکاری کنند.

برارزاده ادامه داد: روستاهای «مازی بن» و «کترا» زیر پوشش آب و فاضلاب هستند اما برای افزودن ظرفیت آب نیازمند حفر چاه هستیم. شرکت آب منطقه ای باید طبق ضوابط مجوز حفر چاه را صادر کند، این حفاری مختص «مازی بن» و 4 روستای منطقه نیست، اما وقتی چاه حفر می شود همه مردم باید از این آب استفاده کنند و قطعاً چاه را برای یک روستا انحصار نکنیم

وی خاطرنشان کرد: حفر چاه در کترا ملاک نیست و همه روستاها باید به یکدیگر کمک کنند.

مدیر عامل آبفای مازندران درباره تنش آبی امسال گفت: امسال یکی از سال های خاص در مقوله کم آبی است و با توجه به کاهش بارندگی و بارش برف، رودخانه های استان به صورت فصلی با کمبود آب مواجه می شوند. ما با کاهش سطح آب های زیرزمینی مواجه هستیم و سطح آب چاه ها پایین است. 20 شهر و 213 روستای مازندران با تنش آبی مواجه هستند و در پیک مصرف 1700 لیتر در ثانیه کاهش دبی برای ارائه خدمات داریم.

وی افزود: در سال 1401 چاه ها را بهسازی کردیم که ظرفیت چاه ها را 920 لیتر در ثانیه افزایش دادیم. برای عبور از بحران تنش آبی سال 1402 درصدد بهسازی چاه ها هستیم و در این راستا 20 حلقه چاه جدید در استان پیش بینی شده است.

وی بهسازی چشمه ها را از دیگر اقدامات مازندران دانست و با تاکید بر اینکه 120 حلقه چاه داریم و با تجدید آنها 2400 لیتر بر ثانیه ظرفیت منابع تامین آب افزایش می یابد، گفت: چاه های تحقیقاتی در منطقه چاه های آب و کشاورزی در دسترس ما هستند و باید دستگاه های کلرزنی چاه ها را در نظر بگیریم.

مدیرعامل آبفای مازندران خرید گازوئیل برای مدت زمان قطعی برق و خرید پمپ و تعمیر 1200 پمپ را از دیگر اقدامات لازم برای رفع بحران کم آبی عنوان کرد. همچنین تانکرها را برای آبرسانی به ولسوالی های مختلف آماده کرده ایم و 17 تانکر آب مناطق بالادست و سراسر استان را تامین می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید