هرس درختان در خیابان های یزد ضروری بود/ شدت هرس درختان زیاد است


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813648

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد هرس درختان بلوارها و میادین یزد را کاملا ضروری دانست، اما به نظر می رسد شدت هرس زیاد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هدایت الله میرشمسی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر لزوم هرس درختان در خیابان های یزد اشتباه است، گفت: شریان های شهری دو نوع درخت هستند که یکی از آنها. نیاز به هرس دارد و شهرداری یزد بر اساس این مشکل اقدام به هرس درختان کرده است.

وی ادامه داد: در طبیعت چیزی به نام هرس وجود ندارد اما در شهرها هم به دلیل نوع درختان و هم به دلیل ایمنی هرس ضروری است اما به نظر می رسد هرس امسال بسیار فشرده بوده است.

میرشمسی با اشاره به اینکه نگهداری درختان در معابر شهری یکی از تعهدات شهرداری است خاطرنشان کرد: به همین دلیل در زمینه هرس درختان در سال های اخیر و امسال هیچ هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب صورت نگرفت.

میرشمسی معاون فنی اداره کل مدیریت منابع طبیعی و مدیریت آب استان یزد گفت: برخی از درختان شهر بر خلاف ظاهرشان در داخل پوسیده شده اند و با وزش باد شدید می توانند خطراتی را برای شهروندان به همراه داشته باشند. هرس ممکن است به این دلیل باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید