افزایش کانون های نوآوری و خلاقیت در استان یزد ضروری است/ توسعه، پیشرفت فرهنگی ضروری است.


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890264

ستاری گفت: مراکز نوآوری و خلاقیت باید افزایش یابد تا جوانان هر چه زودتر به نوآوری و کارآفرینی برسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با امام جمعه یزد با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش ما از بافت کشورمان خارج نشد و وارد سیستم کشورهای دیگر شد. ، گفت: دانشجویان و حتی بسیاری از اساتید در همین نظام غربی تحصیل کرده اند.

وی افزود: توسعه چیزی جز فرهنگ نیست، ابتدا باید فرهنگ حاکم حاکم شود، سپس توسعه باید حاکم شود.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاهی که مستقل نباشد و نتواند راهروی مرکز خود را تعمیر کند قطعاً نمی تواند چیزی را تعمیر کند.

ستاری گفت: متاسفانه آموزش و پرورش را به دلیل پیچیدگی آن هدف قرار ندادیم.

وی گفت: کارهای اجرایی زیادی وجود دارد، بنابراین وزیر نتوانسته تغییر ایجاد کند و این باعث شد نقش ما به عنوان معاون پژوهشی رشد کند زیرا باید از افرادی که خارج از یک سیستم خواهان تغییر هستند حمایت کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: پول خوبی در استان وجود دارد، بنابراین در کشور است، باید ظرفیت مردم جذب شود، زیرا توان مالی دولت در مقایسه با بخش خصوصی و مردم ناچیز است. ، مراکز نوآوری و خلاقیت باید افزایش یابد تا جوانان هر چه زودتر به نوآوری و کارآفرینی بپردازند.

ستاری اضافه کرد: اگر شاهد این گرانی در کارآفرینی نباشیم، در محیط کار مشکل ایجاد می شود، بنابراین باید ساختارها تغییر کند و این ساختارها از روی بوم حذف شود و به معضل استان و کشور تبدیل شود. .

وی تاکید کرد: کارخانه درخشان نوآوری امروز افتتاح شد و تفاهم نامه هایی به امضا رسید که مسئولان استانی به رفع مشکلات باقی مانده این سرزمین کمک کنند و به جای برج ها و پاساژها به مرکز کارآفرینی برای استفاده جوانان خلاق و مبتکر تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید