افتتاح مرکز نوآوری در استان زنجان در سال 1401 / افزایش مراکز دانش بنیان و استارت آپ ها با افتتاح مرکز نوآوری


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814310

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان گفت

رئیس بسیج علم، پژوهش و فناوری استان زنجان با بیان اینکه در سال 1401 مرکز نوآوری در استان زنجان افتتاح می شود، گفت: افتتاح مرکز نوآوری تعداد مراکز دانش بنیان و استارت آپ ها را افزایش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رضاحانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه بیش از 12 سال است که بسیج پژوهشی و فناوری در کشور در حال انجام است، گفت: رویکرد سازمان حمایت مادی و معنوی از مخترعان و مبتکران است.

وی با بیان اینکه بسیج علمی به دنبال حمایت مادی و معنوی از مخترعان و مبتکران است تا بتوانند مشکلات و چالش های مختلف ملی و استانی را در آینده حل کنند، گفت: بسیج علمی به دنبال تقویت زیرساخت ها در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک ها و مراکز است. برای رشد تحصیلی

رئیس بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان زنجان با اشاره به راه اندازی کانون های رشد در منطقه بسیج از طریق بسیج پژوهشی و فناوری، گفت: مراکز رشد محلی برای پرورش ایده مبتکران و مخترعان در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه بسیج علمی به دنبال تبدیل شدن به محصول کانون های رشد ایده است، گفت: بسیج علمی به دنبال ایجاد مراکز نوآوری است که تا امروز 5 مرکز نوآوری در 5 استان کشور ایجاد کرده است.

رضاحانی با بیان اینکه در سال 1401 مرکز نوآوری در استان زنجان راه اندازی می شود، ادامه داد: تفاوت مرکز نوآوری با مراکز رشد این است که کل بوم شناسی نوآوری و فناوری مانند شتاب دهنده، سرمایه گذار، مربی و… را در خود دارد. .

وی با اشاره به اینکه وجود مراکز نوآوری منجر به افزایش مراکز دانش بنیان و افزایش استارت آپ ها می شود، افزود: به دنبال این هستیم که مراکز نوآوری به سطحی از ظرفیت برسیم که بتواند مشکلات و چالش های حوزه های مختلف را حل کند. “

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه کشور در حوزه سلامت، کشاورزی، آب، معدن و علوم انسانی مشکلات و چالش های زیادی دارد گفت: سیاست کشور حرکت به سمت مراکز نوآوری و مبتنی بر دانش و در این راستا است. تایید شده است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال رسیدگی دانش بنیان به مسائل است، گفت: بسیج علم، پژوهش و فناوری به دنبال ایفای نقش در این حوزه است و به دنبال ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف خود است.

رضاهانی با بیان اینکه جامعه هدف بسیج علمی همه افرادی است که در راستای مسائل علمی تلاش می کنند، گفت: بسیج علمی به دنبال حمایت مادی و معنوی از افرادی است که صاحب اندیشه و پژوهش هستند اما امکانات مالی یا سایر مولفه های لازم برای اقدام وجود دارد. مطالعه.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 90 مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری در سطح کشور وجود دارد که در سازمان بسیج فعالیت می کنند. پزشکی، صنایع دفاعی و غیره فعال هستند.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هر ساله افزود: هر ساله این جشنواره ایده های موفقی را به نمایش می گذارد و بخش خصوصی و دولتی در این جشنواره حضور دارند. نمایشگاه هایی برگزار شده که منجر به عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح مراکز نوآوری در بسیج علمی سال گذشته کلید خورده است، گفت: در سال 1401 مرکز نوآوری در زنجان افتتاح می شود.

رضاحانی با تاکید بر اینکه بسیج به دنبال مال نیست و به دنبال بسیج است، افزود: گروه های مختلفی در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری فعال هستند و بسیج به دنبال بسیج این مجموعه ها برای حل مشکلات کشور است.

وی با اشاره به مبنای علمی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: پایگاه های علمی اساس مقاومت است که بیشترین فعالیت آنها در عرصه علم است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با بیان اینکه بیش از 20 پایگاه علمی فعال در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: این پایگاه ها در حوزه های آموزشی، مهارتی، فناوری و غیره فعالیت های مختلفی دارند.

وی گفت: 2 مرکز رشد فعال در استان زنجان با بیش از 10 شرکت فناور در حوزه های الکترونیک، مهندسی پزشکی و … وجود دارد. در این مراکز فعالیت می کنند و محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار می کنند.

رضاحانی با بیان اینکه این شرکت ها به سطحی از توانایی رسیده اند که می توانند مشکلات مختلف را حل کنند، تاکید کرد: این شرکت ها به مرحله درآمدزایی و ایجاد اشتغال دانش بنیان رسیده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگروه های تخصصی مختلف در حوزه های کشاورزی، صنعت، اشتغال و کارآفرینی در خانه بسیج نخبگان راه اندازی شده و عملیاتی در این زمینه و چالش در حال آماده سازی است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با بیان اینکه حل مشکلات و چالش های استانی و ملی یکی از اهداف بسیج علمی است، افزود: در سال های گذشته که بحث آب در استان مطرح نمی شد، آب مشکلات استان با بسیج علمی شناسایی شد.»

وی با بیان اینکه مشکلات آبی استان با بسیج علمی شناسایی شده و راهکارهای عملی خوبی برای جلوگیری از کم آبی تهیه شده است، افزود: متاسفانه در آن سال ها این طرح مورد توجه مسئولان استانی قرار نگرفت.

رضاحانی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه صنعت مشکلاتی وجود دارد که منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی شده است، خاطرنشان کرد: بسیج علمی مجموعه ای از این مشکلات را شناسایی کرده و به دنبال رفع این مشکلات است.

وی گفت: برای واحدهای صنعتی که توانایی دانش بنیان بودن را دارند تیمی تشکیل داده ایم که به این واحدهای صنعتی توصیه می کنیم محصولات خود را دانش بنیان کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید