کارخانه فرادان شهرکرد خودکفا است/ نوآوری، خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت این کارخانه است.


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906846

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نیکونم گفت: کارخانه فرادان همکاری های لازم را با مجموعه های دانش بنیان دارد و این امر باعث می شود که دائما شاهد نوآوری، خلاقیت و نوآوری در کارخانه باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز در بازدید از کارخانه فرادان شهرکرد اظهار داشت: 80 درصد نیاز آبزیان (میگو و ماهی) تامین می شود. از طریق کارخانه فرادان و محصولات این کارخانه علاوه بر نیاز داخلی صادر می شود

وی با اشاره به اینکه تولید و خودکفایی از مزیت های این تکلیف است، تصریح کرد: این کارخانه با مجموعه های دانش بنیان همکاری لازم را دارد و این امر باعث می شود که دائما شاهد نوآوری، خلاقیت و نوآوری در کارخانه بود.

نکونام خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما باید تا جایی که می توانند از وابستگی به کشورهای خارجی دست بردارند، از بومی سازی و دانش بومی به معنای واقعی استفاده کنند، آنها را فعال کرده و محصولات با کیفیت را روانه بازار کنند.

نکونام با بیان اینکه تولید با کیفیت بسیار مهم است اذعان داشت: تنوع محصولات خوراک میگو و ماهی در این کارخانه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه بحث عقلانیت در مدیریت مجموعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: متاسفانه در برخی جاها اقدامات لازم انجام نمی شود، مسائل و تشکل های خاص به درستی شکل نمی گیرد، ارتباطات قطع می شود و در نتیجه مشکلاتی به وجود می آید. کارخانه می خوابد و بسیاری از مردم بیکار می شوند.

نکونام با اذعان به اینکه آیین نامه داخلی در این کارخانه ایجاد شد، گفت: در این کارخانه عقلانیت وجود دارد، نیازهای کار و کارگران را به خودشان واگذار می کنند، کارگر خودش تصمیم می گیرد و بر اساس آیین نامه خدمات دریافت می کند.

وی ادامه داد: خیلی مهم است که این کارخانه پرونده کارگری نداشت، در واقع اداره کار شاکی نبود، همه چیز سر جای خود است و کارگران، مدیران و… کار خود را با نشاط انجام دهند، سوالی که این روزها ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید عقلانیت به معنای واقعی حاکمیت وجود داشته باشد و این نیز باعث رشد می شود به گونه ای که در 15 سال کار به اینجا رسیده است که نیاز به آب غذا در اینجا تولید می شود.

نکونام تصریح کرد: گردش مالی بسیار قابل توجهی در این کارخانه، همه در همه جا به وظایف خود عمل می کنند، نشاط در بین کارکنان وجود دارد، انگیزه وجود دارد و اینها مسائل مهمی است که در گروه کارگری به آن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه چندین سال متوالی رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد تاکید داشتند، گفتند: در مجموعه اقتصادی ما و رشد اقتصادی کشور عقلانیت حاکم نبود و در عمل برنامه ریزی وجود نداشت، وابستگی زیاد، باید به دانش، تولید و ظرفیت بومی تکیه کنیم، اما متأسفانه بسیاری از مردم نه تنها به این مشکلات عمل نکردند، بلکه مشکلات را به گونه ای دیگر آماده کردند و به نوعی وابستگی ها را افزایش دادند.

نکونام در بخشی دیگر از سخنان خود به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: پیشینه نادرست در موضوع اقتصاد کشور به گونه ای شد که زمینه اغتشاش را برای عده ای فراهم کرد و نتیجه آن مسئله شاهچراغ شد، دشمن شد. امیدوار و داعش که کلی ازش ناامید شد خوشحال شد به مردم اطلاع داد تا صفوف خود را از شورشیان جدا کنند ما باید به خودمان فکر کنیم و ایده دادن به دیگران را افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بدون شک پرچم انبیا در زیر پرچم جمهوری اسلامی است و شکی نیست که باید با صبر و حوصله برافراشته و راه جهاد همه جانبه را در همه عرصه ها ادامه داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید