رسالت خانه خلاقیت و نوآوری روشنگری تیم با ایده های خلاقانه در حوزه فرهنگ است.


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886072

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی با اشاره به ایجاد نمایشگاه تقاطع نوآوری در اصفهان گفت: رسالت خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرش ایده های خلاقانه و بدیع در حوزه فرهنگ و اینها است. ایده ها می توانند به محصولات فرهنگی نوآورانه تبدیل شوند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار قم فردا با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نهادی با ساختار جدید است، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای پیشرو در کشور است. و دارای جنبه های مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ دینی تلاش می کند افزود: این دفتر در چند استان شعبه یا نماینده دارد و اداره ای که اخیرا در اداره تبلیغات اسلامی با نام ملی نوآوری و خلاقیت اشراک ایجاد شده است. مرکز که خانه خلاق نامیده می شود و این نوآوری به عنوان نورپردازی شناخته می شود.

مدیر عامل خانه خلاقیت و نوآوری اشراق افزود: مرکز این خانه در قم است و البته در استان های اصفهان، مشهد، شیراز و خوزستان شعبه دارد.

وی بیان کرد: رسالت خانه خلاقیت و نوآوری پذیرش تیم ایده های خلاقانه و نوآورانه در حوزه فرهنگ و تبدیل این ایده ها به محصولات فرهنگی بدیع است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه این ایده ها در خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرفته، هدایت و راهنمایی می شود، گفت: این ایده ها در قالب یک شرکت خلاق وارد فضای فناوری و تجارت فرهنگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 80 ایده پذیرفته شده است که 16 ایده تبدیل به شرکت خلاق شده و از معاونت علمی اعتبار گرفته اند و 10 شرکت نیز در نمایشگاه تقاطع نوآوری اصفهان حضور یافته اند.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با اشاره به اینکه اعتبارسنجی شرکت‌های خلاق مانند شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: تلاش می‌کنیم طبق خواسته رهبر معظم انقلاب، اکوسیستم نوآوری را در کشور تحریک کنیم. ترویج شرکت های خلاق با نگرش توسعه کمی و کیفی به طوری که بتوانند محصولات نوآورانه و خلاقانه ارائه دهند.

وی بیان کرد: «خلاق، نوآور و بادوام» یکی از معیارهای پذیرش ایده در خانه خلاق و نوآورانه اشرج است و ماندگاری یک ایده به این معناست که این ایده ها در قالب محصولات و منبع خلاقانه و نوآورانه به جامعه ارائه شود. این ایده قابل توسعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به دریافت اعتبار و مجوز خانه خلاقیت و نوآوری اشراق از معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در سطح ملی خانه های خلاق شبکه و اکوسیستم خوبی را در سطح ملی ایجاد کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در کنار شرکت های دانش بنیان محصولات و خدمات فرهنگی خود را در حوزه فناوری فرهنگی ارائه دهیم.

لازم به ذکر است نمایشگاه تقاطع نوآوری با حضور تیم هایی از خانه خلاقیت و نوآوری اشراق قم و خانه فناوری های فرهنگی اصفهان از 2 تا 15 مرداد ماه از ساعت 8 الی 13 در گلستان پذیرای علاقه مندان است. سالن اجتماعات شهداء اصفهان.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور استاندار اصفهان و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و تاکنون شخصیت های برجسته حوزه و کشور از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید