زیباسازی زاهدان نیازمند خلاقیت و نوآوری است


ساعت: 08:54
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920688

کرمی بیان کرد: فضای شهری تأثیر مستقیمی بر روح و روان مردم شهرنشین و افرادی که وارد شهر می شوند دارد، بنابراین تغییر چهره کنونی زاهدان نیازمند کار دقیق و حساب شده و همچنین خلاقیت و نوآوری است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در دیدار با شهردار، معاونین و مسئولان شهرداری زاهدان اظهار داشت: در حوزه زیرساختی و اجرای پروژه های شهری از جمله آسفالت کیفیت باید رعایت شود. برای کار در نظر گرفته شد و کارهای اساسی انجام داد، زیرا پردازش هزینه های گزافی را به شهرداری تحمیل می کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در زیباسازی شهر، افزود: محیط اطراف ساختمان های اداری و درب منازل باید توسط ادارات مربوطه و خود مردم به صورت یکسان زیباسازی و سنگ فرش شود.
فرماندار با بیان اینکه موضوع فرهنگ سازی در زمینه تغییر سیمای شهر بسیار موثر است، تصریح کرد: موضوع فرهنگ سازی باید از طریق صدا و سیما، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و خود شهرداری با استفاده تقویت شود. از تبلیغات شهری
محمد کرمی بیان کرد: در بحث ساخت و ساز، درآمد شهرداری در این بخش مهم و ضروری است. قانون باید برای همه متقاضیان به طور یکسان اعمال شود.
وی تاکید کرد: پروژه های شهرداری باید زمان بندی داشته باشد نه اینکه مشمول زمان باشد زیرا اگر بر اساس زمان بندی نباشد هزینه ها به مرور چند برابر می شود و اتفاق خاصی نمی افتد.
فرماندار منطقه تصریح کرد: غرفه های سطح شهر باید به صورت بازارچه ساماندهی شود که این امر مستلزم ساخت چند سوله متمرکز است چرا که این اقدام کم هزینه و ایجاد اشتغال پایدار برای صاحبان آن موجب درآمد پایدار شهرداری نیز می شود.
وی همچنین در خصوص ساماندهی بازار عرضه دام زنده گفت: نظم و آراستگی در محیط شهری بسیار مهم و نشاط آور است بنابراین باید محل مناسبی برای فروش و عرضه دام فراهم شود.
کرمی افزود: بازارچه چهارراه رسولی یک بازار سنتی و یکی از نمادهای مهم استان است و باید ساماندهی شود تا هم کسبه و هم مردم از خرید لذت ببرند.
وی تاکید کرد: باید با جهاد و کار میدانی تلاش کرد. هرکس وارد شهر می شود باید زیبایی های شهر را ببیند و ذهنیت نادرست امنیت روستا را از بین ببرد.
استاندار در پایان گفت: آینده استان کاملاً روشن است و سیستان و بلوچستان در پوشش محرومیت، دارای ثروت ها و ظرفیت های نهفته بسیاری در حوزه معدن، کشاورزی، دریا و مرز است که باید گام های استوار برداشت. در مسیر توسعه و توکل به خدا چهره استان را تغییر داد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید