خانه خلاقیت و نوآوری شهرستان قزوین با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

هدف از افتتاح این خانه ترویج خانه‌ها و مراکز نوآوری صنایع خلاق است که حدود 60 تا 70 نفر می‌توانند در فضای مشترک مستقر شوند و در آن فعالیت کنند و 20 شرکت و هسته‌های مستقل در بخش مجزا فعالیت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در این مراسم گفت: قزوین در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری و صنایع هنری ظرفیت قابل توجهی دارد و بسیاری از فعالان این حوزه خواستار حمایت هستند تا زمینه فعالیت آنها فراهم شود.

احمد جعفری گفت: همکاری های مختلفی بین شهرداری، آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری انجام شد و سعدالسلطنه به عنوان بهترین مکان انتخاب و با رایزنی های بیرونی که امروز انجام شد به بهره برداری رسید.

شرکت پیروز صنعت لیان منطقه کارگاهی دانش بنیان در شهر صنعتی کاسپین در حاشیه سفر به استان قزوین خط تولید کاتالیست شرکت شیمیایی بهداش دانش بانیان را افتتاح کرد.

معاون رئیس جمهور در سفر به استان قزوین با نخبگان این استان دیدار و در جلسه ستاد دانش بنیان شرکت خواهد کرد.

در حال حاضر بیش از 107 شرکت دانش بنیان در استان قزوین فعالیت می کنند و تاکنون 2020 محصول توسط این شرکت ها تولید شده است و در صورت حمایت جدی در تجاری سازی محصول می توان از اقتصاد دانش بنیان حمایت کرد.

80 شرکت یا هسته در مرکز نوآوری استان قزوین فعال شده است و در صورت راه اندازی طرح بین المللی چشمه نور و فعال شدن بیشتر شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت و کشاورزی، قزوین می تواند به شهر دانش جوی کشور تبدیل شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید