رسالت بزرگ حوزه و دانشگاه ایجاد علم حیات بخش و حل مشکلات کشور است/ لزوم گسترش فرهنگ نوآوری در این دو نهاد


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918554

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امانولا علیمرادی گفت: فرهنگ نوآوری و حل مسئله نیاز به گسترش در حوزه و دانشگاه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با را آرمان؛ وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و نامگذاری روز شهادت ایشان به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شکوه دانشگاه و حوزه بزرگ و رسالت بزرگ این دو است. مراکز ایجاد علم برای ساختن زندگی، تمدن سازی و حل مشکلات کشور است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت این دو نهاد به این دلیل است که هر دو در این اهداف و بیانات مقدس به یاری یکدیگر می پردازند، تصریح کرد: جامعه برای زندگی در مسیر درست نیازمند معرفت دینی و شرعی است. خدا و این بر عهده حوزه است و همچنین برای زندگی با سلامتی و رفاه و عزت و سیادت نیازمند معرفت عالم خلقت و خلقت است و این بر عهده دانشگاه است. بنابراین این دو علم مفید و حیاتبخش هستند.

وی گفت: اسلام بشریت را به دانش مفید فرا می خواند، دانش مفید برای جوانان ایرانی آنها را به ابزار لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور مجهز می کند و به آنها هویت می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تاکید کرد: علم مفید یکی از پایه های مهم هر تمدنی است و قطعا یکی از پایه های «تمدن نوین اسلامی» پیشرفت علمی است و ملت ایران باید برای آن آماده شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فرهنگ نوآوری و حل مشکل در حوزه و دانشگاه باید گسترش یابد، هر دو باید در مشکلات کشور، حوزه معنوی و دینی مشارکت داشته باشند. و دانشگاه باید مشکلات مادی جامعه را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید