دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسیر ایجاد شبکه نوآوری در جهت حل مسائل حوزه راه‌ها

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آستانه ایجاد شبکه نوآوری برای رفع مشکلات جاده ای است.



به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رانندگی فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نخستین رویداد جاده هوشمند که در مرکز توسعه آموزش، پژوهش و نوآوری برگزار شد، گفت: سالانه نزدیک به 900 هزار تصادف در کشور رخ می دهد که تعدادی از آنها. منجر به مرگ و برخی دیگر باعث آسیب دائمی به افراد می شود.

وی با توجه به اهمیت ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی، گذار به اجرای فعالیت های فناورانه و ادغام مدیریت، فناوری و فرهنگ عمومی را راهکاری جدی برای کاهش وقوع حوادث و خسارات ناشی از آن می داند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای تحقق این هدف مراکز دانشگاهی و فعالان حوزه فناوری و دانش باید نقش خود را در کمک به وزارت راه و شهرسازی ایفا کنند.

فصیحی رفع آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی را یکی از سیاست های جهانی عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از پیشرفت در حوزه فناوری و تحلیل کلان داده ها می توان از آنها در حوزه سیاست گذاری و تصمیم گیری استفاده کرد. ساخت. .

وی کاهش هزینه های مدیریت راه ها را یکی از اهداف تحول دیجیتال انقلاب صنعتی خواند و تاکید کرد: مجتمع های فناوری مستقر در پارک علم و فناوری فعالیت های خوبی را در حوزه های مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای از جمله مجوز انجام داده اند. دوربین برای خواندن اعداد و مصالح برای ساخت و ساز جاده.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: هر واحد دانشگاهی فعالیت های مربوط به موقعیت جغرافیایی خود را انجام می دهد و با توجه به راه اندازی دانشگاه امیرکبیر در مرکز شهر تهران و نزدیک بودن دستگاه های اجرایی و صاحبان مشکل، پارک علم و فناوری این واحد دانشگاه در حوزه شبکه به عنوان محور عرضه و تقاضای علم و فناوری فعالیت می کند.

فصیحی با تاکید بر تعامل دانشگاه امیرکبیر و پارک علم و فناوری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ایجاد شبکه نوآوری برای حل مشکلات جاده ای، گفت: علاوه بر این، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر در تلاش است تا اعتبارات ویژه ای برای ایده ها و پروژه های مجموعه های دانش بنیان



آیا این خبر مفید بود؟