ایسنا: گردهمایی دانشجویان دانشگاه های تهران، مشهد و امیرکبیر

ایسنا: گردهمایی دانشجویان دانشگاه های تهران، مشهد و امیرکبیر

ایسنا نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و کشور امروز شنبه ۱۶ آبان ماه در محوطه دانشگاه خود تجمعاتی برگزار کردند که این تجمعات با حاشیه همراه بود. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز امروز شاهد اغتشاشات و اعتراضات دانشجویی بود که ادامه وضعیت به گونه ای بود که درگیری ها در محوطه این دانشگاه تا ساعت 8 عصر امروز ادامه داشت. در همین حال جمعی از دانشجویان معترض با دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی دانشگاه درگیر شدند.

ایسنا نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و کشور امروز شنبه ۱۶ آبان ماه در محوطه دانشگاه خود تجمعاتی برگزار کردند که این تجمعات با حاشیه همراه بود.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از اعلام وزارت علوم، تمامی دانشگاه های کشور تصمیم گرفتند کلاس های درس خود را به صورت حضوری برگزار کنند، برخی از دانشگاه های کشور تجمعاتی را در بزرگداشت مهسا امینی برگزار و اقدام تروریستی را محکوم کردند. شاهچراغ.

در یکی از رویدادهای اصلی، از ظهر امروز، دانشجویان در واکنش به ممنوع التصویری برخی از دانشجویان، حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و حضور نیروهای غیر دانشجو در این دانشگاه، مقابل دانشکده شیمی این دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان تجمع کردند و به سمت ورودی مرکزی دانشگاه حرکت کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز امروز شاهد اغتشاشات و اعتراضات دانشجویی بود که ادامه وضعیت به گونه ای بود که درگیری ها در محوطه این دانشگاه تا ساعت 8 عصر امروز ادامه داشت. در همین حال جمعی از دانشجویان معترض با دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی دانشگاه درگیر شدند.

اما طبق پیگیری های انجام شده، شرایط فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عادی شده و جو دانشگاه آرام است. بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، حوزه ریاست این دانشگاه هیچ برنامه ای برای حضور نیروهای امنیتی در محوطه داخلی دانشگاه نداشته و دانشجویی نیز در محوطه داخلی دانشگاه بازداشت نشده است. اگر دانشجویی دستگیر می شد، این کار خارج از دانشگاه انجام می شد.

شرایط خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال حاضر کاملا آرام و عادی است و این خوابگاه در چند خیابان با خود دانشگاه فاصله دارد.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشجویان بسیجی در این دانشکده حضور داشتند. هر دو طرف در حمایت از مسائل مورد نظر خود شعارهایی سر دادند.

شایعات حاکی از آن است که بین این دو گروه از دانشجویان درگیری رخ داده و در زمان نگارش این مقاله تعدادی از دانشجویان همچنان در دانشکده حضور دارند.

در تجمعات امروز در دانشگاه های تهران و سایر شهرهای کشور در زمان نگارش این مطلب، تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شهید بهشتی، هنر تهران، دانشکده علوم اجتماعی تهران، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد سوهانک، دانشگاه‌های آزاد در دانشگاه‌های علم و فرهنگ تهران جنوب، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه یزد در اعتراض به این رویدادها تجمع کردند و شعار سر دادند. هفته های اخیر و حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز.

دیدگاهتان را بنویسید