گزارش ایسنا از تجمع دانشجویان تهران، الزهرا، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه های علم و صنعت

گزارش ایسنا از تجمع دانشجویان تهران، الزهرا، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه های علم و صنعت

در ادامه این گزارش آمده است: با اعلام وزارت علوم، تمامی دانشگاه های کشور به صورت حضوری کلاس های خود را برگزار کردند، در روزهای گذشته تجمعاتی در برخی از دانشگاه های کشور در حمایت از درگذشت مهسا امینی برگزار شد. دختر 22 ساله اهل سك كه توسط نيروي گشت ارشاد دستگير و در يكي از كلانتري تهران بزرگ جان خود را از دست داد. امروز در محوطه دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و تعدادی از دانشجویان با شعارهای تخریبی تجمع کردند.

در تجمعات امروز در دانشگاه های تهران و شهرستان های کشور که در چهلمین روز از درگذشت مهسا امینی (دختر 22 ساله سقائی که توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر و سپس جان باخت. الف از کلانتری تهران بزرگ) تا زمان انتشار، تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی و تربیت بدنی دانشگاه تهران با برپایی راهپیمایی در محوطه این دانشگاه به دستگیری تعدادی از دانشجویان اعتراض کردند. در همین راستا بانوان بسیجی دانشجوی این دانشگاه نیز در دانشکده های مختلف دانشگاه تهران تجمعاتی را برگزار کردند و شعارهایی همچون «با شعار آزادی به ناموس توهین کردی» سر دادند.

ظهر امروز نیز تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا با شعار «دانشجوی زندانی آزاد شود» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه الزهرا برای دقایقی با نیروهای امنیتی درگیر شدند و شعار سر دادند.

دانشجویان دانشکده ادبیات علامه طباطبایی نیز امروز در محوطه دانشگاه تجمع کردند و برخی از آنها شعارهایی همچون آزادی، آزادی، آزادی سر دادند.

دانشجویان بسیجی در دانشگاه علم و صنعت در جمع تعدادی از دانشجویان معترض شعارهایی همچون «ما با هم هستیم، وطن دوست داریم» و «استقلال، آزادی، مادر، وطن، آبادی» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه هنر و علم و فرهنگ نیز به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند و اعتراض خود را با شعارهایی اعلام کردند.

تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه تربیت مدرس نیز با حضور دانشجویان این دانشگاه همراه بود. آنها با شعار “زن، زندگی، آزادی” به مرگ مهسا امینی اعتراض کردند.

دانشجویان حاضر در دانشگاه‌های آزاد تهران، مرکز واقع در سوهنک و ولیعصر و مجتمع پونک و معاونت پژوهشی و پژوهشی نیز تجمعاتی را در پردیس‌های خود برگزار کردند.

در سایر نقاط کشور گردهمایی های مختلفی در دانشگاه ها از جمله دانشجویان دانشگاه های بوعلی همدان، هیام مشهد، نوشیروانی بابل، خوارزمی، اراک، شهید چمران اهواز، یزد، تبریز دانشگاه‌های گیلانسکی، فردوسی مشهد، منابع طبیعی گرگان، دانشگاه‌های شیراز و سمنان، معترضان و دانشجویان بسیجی با سر دادن شعارهایی در قالب تجمع در دانشگاه، اعتراضات اخیر را تایید و رد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید