ویژگی های خاص شهید مدرس که باعث محبوبیت وی شد / علاقه خاص امام خمینی (ره) به شهید مدرس


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839817

ولی فقیه استان اصفهان گفت: امام خمینی (ره) اغلب نام شهید مدرس را در زبان جاری به کار می برند زیرا ایشان ویژگی های برجسته ای در سیاست داشتند و بنده نیز توجه ویژه ای به آن مرحوم داشته ام و روشن بود. که تحت تأثیر شهید مدرس در تأسیس جمهوری اسلامی و ارکان آن که در کتاب صحیفه نور مشخص است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز آیت الله مدرس گفت: سید حسن طباطبایی معروف به شهید مدرس در سال 1249 خورشیدی در یکی از روستاهای شهرستان اردستان به دنیا آمد. وی در مدرسه اصفهان از علمای برجسته ای چون سید محمد باکر درسی، آهوند کاشی، حکیم میرزا جهانگیرخان کشکی بهره برده است. یزدی و میرزای شیرازی از آن استفاده کردند که شیخ حسنعلی نخودکی در حجره او بود و سید ابوالنیها در بحث.

استاد ارشد استان اصفهان افزود: وکیل و سیاستمدار شیعه شهید مدرس فعالیت های زیادی داشته و از علمای برجسته اصفهان است که با تزکیه نفس به مدارج عالی هم در علم و هم در اخلاق رسیده است. شهيد مدرس در دوران مشروطيت از مشروطه خواهان حمايت كرد و چندين بار به نمايندگي از وكلا در مجلس شوراي ملي نمايندگي كرد. انقلاب اسلامی تحت تأثیر اقدامات آیت الله سید حسن مدرس بود.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: امام خمینی (ره) نام شهید مدرز را به زبان جاری بر زبان آوردند زیرا وی دارای ویژگی های برجسته ای در عرصه سیاست بود و امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به آن مرحوم داشتند و مشخص بود که ایشان تحت تأثیر شهید بودند. مدرس ریشه جمهوری اسلامی و ارکان آن بود که در کتاب صحیفه نور و انقلاب اسلامی به وضوح مشخص است، چون از تجربیات فراوان نظام مشروطه استفاده می‌کند، فعالیت‌های شهید مدرس در انقلاب اسلامی بسیار روشن است. خاص

استاد ارشد حوزه علمیه استان با اشاره به محبوبیت سید حسن طباطبایی در بین مردم گفت: آیت الله حسن مدرس به دلیل ویژگی هایی مانند شجاعت و شجاعت در مقابل استکبار جهانی، بی عدالتی های رایج در حکومت، رد صلاحیت از دیگران، کم کاری مسئولان و… مبارزه با هر ظلمی در میان مردم رواج ویژه ای داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید