واکنش وزارت علوم به خبر برکناری استاد دانشگاه شهید بهشتی / انتصاب یا عزل مدرس خودسرانه نیست.

واکنش وزارت علوم به خبر برکناری استاد دانشگاه شهید بهشتی / انتصاب یا عزل مدرس خودسرانه نیست.

روز جدید رئیس مرکز پذیرش وزارت علوم با تاکید بر اینکه هنوز نامه ای مبنی بر اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به این مرکز ارسال نشده است، گفت: جذب یا اخراج اساتید دانشگاه خودسرانه نیست و هرگونه تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود. نگرش باید مطابق قانون باشد.

دکتر محمد حلاج امیرحسینی با بیان این موضوع، با تاکید بر اینکه نامه رسمی اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به مرکز جذب وزارت علوم ارسال نشده است، گفت: باید مقرراتی انجام شود و نتیجه نهایی این تصمیم گرفته شود. باید از سوی دانشگاه به مرکز جذب وزارت علوم ارسال شود هنوز نامه ای مبنی بر اخراج شهید بهشتی استاد دانشگاه دریافت نکرده ایم.

رئیس مرکز جذب معلم وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها از نظر تمدید یا عدم تمدید قرارداد معلم استقلال دارند، گفت: اما همه این اقدامات باید بر اساس قانون باشد و دانشگاه اگر تشخیص دهد وجود دارد. شرایط تمدید قرارداد اساتید است خیر، قابل تمدید نیست، اما باز هم می گویم که همه موارد و تصمیمات باید بر اساس قانون باشد.

دکتر حلاج امیرحسینی با بیان اینکه وزارت علوم به تمامی شکایات و شکایات ارسالی از سوی اعضای هیات علمی رسیدگی می کند، گفت: در حال حاضر ده ها شکایت مبنی بر عدم تمدید قرارداد به وزارت علوم توسط اعضای هیات علمی وجود دارد که همه این موارد است. برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمدید یا عدم تمدید قرارداد مدرس دانشگاه خودسرانه نیست، گفت: اگر دانشگاهی از قانون عدول کند تخلف محسوب می شود و رسیدگی می شود.

دکتر حلاج امیرحسینی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه ها اختیار اخراج اساتید رسمی را دارند یا خیر، گفت: طبق قانون، هر گونه تصمیم گیری در دانشگاه در خصوص هیئت علمی در صورت عدول از شرایط و ضوابط آن فرد و در صورت انحراف از شرایط، امکان پذیر است. معلم تخلف کرده است، باید در کمیسیون انضباطی بررسی شود و ما در وزارت علوم موظفیم حقوق بشر را رعایت کنیم، چون جایگاهی جز تمکین به قانون نداریم و نمی توانیم برخلاف قانون تصمیم بگیریم.

در دو روز گذشته اخباری مبنی بر برکناری دکتر محمد فاضلی، استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی در رسانه ها منتشر شد که واکنش هایی را در پی داشت. رصد ایسنا توسط کارکنان دانشگاه شهید بهشتی هنوز کامل نشده است و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آمادگی دارد در صورت پاسخگویی کارکنان دانشگاه، آن را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید