گزارش خبرگزاری ایسنا از درگیری در دانشگاه شریف

گزارش خبرگزاری ایسنا از درگیری در دانشگاه شریف

بعدازظهر روز گذشته درگیری بین چند گروه از دانشجویان در محوطه اصلی دانشگاه صنعتی شریف رخ داد.

در این تجمع که گفته می شود علت حادثه مهاباد بوده، روز گذشته یکم آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. تعداد دانشجویان معترض بین 100 تا 150 نفر بود.

جلسه حوالی ساعت 14 شروع شد و تجمع کنندگان شعارهای تندروانه سر دادند.

در همین حال یکی از اساتید دانشکده فیزیک سعی کرد با معترضان صحبت کرده و آنها را آرام کند اما موفق نشد. حوالی ساعت 14 و 30 دقیقه گروهی حدود 100 نفری از دانش آموزان بسیجی نیز در مقابل شعار دهندگان حاضر شدند و در پاسخ به آن شعار سر دادند.

پس از تشکیل تجمعات دو طرف مقابل دانشکده هوافضا و با شعارهای شدیدتر؛ مشاجره بین آنها شروع شد و فضا برای دقایقی داغ شد.

گفته می شود برخی از دانشجویان معترض در حاشیه این درگیری سنگ، بطری و شاخه های درخت شکسته پرتاب کرده اند.

علیرغم تلاش مسئولان و برخی اساتید برای آرام کردن فضا؛ التهاب چند دقیقه طول کشید.

شاهدان عینی و برخی از دانشجویان شاهد این درگیری معتقدند که اگر قوانین و امنیت دانشگاه به موقع و سریعتر عمل کند; درگیری بین دانش آموزان وجود نداشت.

در جریان این درگیری و التهاب یکی از دانشجویان به دلیل ضعف جسمانی با مشکل مواجه شد و در همین راستا آمبولانس مرکز بهداشت دانشگاه به جلوی دانشکده هوافضا منتقل شد.

البته این دانش آموز مشکل حادی نداشت و به سرعت تحت درمان قرار گرفت. عکس منتشر شده از آمبولانس دانشگاه شریف که در فضای مجازی منتشر شده نیز به همین صحنه مرتبط است. کلاس های دانشگاه به دلیل این شرایط ساعت 16:30 تعطیل شد.

بررسی‌های خبرگزاری دانشجویی ایران درباره اتفاقات روز گذشته نیز حاکی از وجود برخی درگیری‌ها بین دانشجویان طیف‌های مختلف بود.

یکی از منابع ایسنا و یکی از شاهدان عینی این حادثه با تایید خبر فوق گفت: در تجمع روز گذشته دو گروه از دانشجویان مقابل درب ورودی دانشگاه تجمع کردند. حدود 30 دقیقه پس از تجمع دانشجویان معترض، دانشجویان بسیجی نیز با سر دادن شعار وارد شدند. پس از مدتی دانشجویان معترض به سمت شمال دانشگاه حرکت کردند.

وی افزود: اینگونه تجمعات جایز نیست. به همین دلیل نمی توان دلیل خاصی برای این موضوع بیان کرد. برخی معتقدند این تجمع در حمایت از دانشجویان و بازداشت شدگان ممنوعه است. گروهی دیگر تجمع دانشجویان را اعتراضی به اعلام تصمیمات کمیته انضباطی می دانند. به طور قطع نمی توان گفت که این تجمع در حمایت از مردم کردستان، جوانرود یا مهاباد است.

وی ادامه داد: پس از تشکیل این تجمع دانش آموزان بسیجی پرچم دار و الله اکبر گویان در مقابل تجمع اعتراضی دانشجویی ایستادند. دانشجویان بسیجی شعارهای جدیدی علیه معترضان سر دادند. بسیاری از شعارهای دانشجویان بسیجی مخالف شعارهای دانشجویان معترض بود.

این منبع آگاه درباره درگیری دانشجویی نیز گفت: پرتاب آجر و سنگ بسیار محدود بوده است. بیشتر بطری های آب دور ریخته می شوند. در این میان یکی دو دانش آموز مجروح هم هستند. آمبولانس مرکز پزشکی دانشگاه شریف برای انتقال یکی از دانشجویان مجروح و انتقال وی به مرکز درمانی دانشگاه به محل درگیری می رسد. حال مصدوم در حال حاضر خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید