افتتاح کارخانه نوآوری در یزد گامی مهم در جهت حفظ سرمایه انسانی استان است


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890279

وحدت، رئیس کمیته اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: اگر در حوزه های علمی، دانشگاهی و فناوری تحولی ایجاد نکنیم، شاهد پیشرفت در این موضوعات در استان و افتتاحیه درخشان نخواهیم بود. کارخانه نوآوری در استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه می تواند گام مهم و موثری باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علی وحدت در مراسم افتتاحیه کارخانه نوآوری درخشان در استان یزد با اشاره به اینکه دانش آموزان در فعالیت های کارآفرینانه و دانش بنیان بیش از گذشته شناخته شده اند، گفت: برنامه بازسازی و افتتاح نوآوری درخشان است. کارخانه در یزد پس از بازدید رئیس جمهور در آخرین سفر سال گذشته خود به یزد از این کارخانه یاد کرد.

وی افزود: تلاش معاونت علمی و فناوری کشور در این راستا بود تا دانشجویان و کارآفرینان مستعد و پرتلاش در کارخانه نوآوری درخشان یزد فعالیت کنند.

وی وحدت یزد را نماد رشد و پیشرفت علمی می داند و بیان می کند: یزد بر اساس شاخص های علمی و دانشگاهی سال هاست که از نظر تعداد تحصیلکرده در رتبه اول کشور قرار دارد.

رئیس شورای اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: با توجه به شاخص های موجود مهاجرت دانشگاهیان و قشر زحمتکش و تأثیرگذار یزد به استان های دیگر وضعیت ناخوشایندی است و تلقی می شود. خروج سرمایه از استان که باید در این زمینه انجام شود و برای حفظ مرکز استان یزد باید اقداماتی انجام شود.

وی افزود: افتتاح کارخانه درخشان نوآوری در یزد می تواند اولین و مهمترین گام در حفظ سرمایه ارزشمند استان باشد و با توجه به زیست بوم منطقه نیاز به مدیریت سرمایه و توجه بیشتر به سرمایه های موجود است. ظرفیت های سواری استان

وحدت در کنار تشکر از زحمات مسئولان استانی در بازسازی و افتتاح این کارخانه گفت: به عنوان یک شهروند از مسئولان استان یزد تقاضا دارم تا سایر قسمت های این کارخانه را بازسازی و افتتاح کنند تا از تمام ظرفیت این کارخانه استفاده شود. مجتمع استفاده می شود

رئیس کمیته اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان یزد در زمینه تولید دانش بنیان، امیدواریم با توجه مسئولان کشوری، یزد به عنوان استان پایلوت در این امر و از ظرفیت استان به خوبی استفاده خواهد شد

وی افزود: اگر در زمینه های علمی، دانشگاهی و فناوری تحولی ایجاد نکنیم، شاهد پیشرفت در این موضوعات در استان نخواهیم بود و افتتاح کارخانه درخشان نوآوری در استان یزد و اتصال دانشگاه های یزد به این امر. کارخانه می تواند گام مهم و موثری باشد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید