تولید دانش بنیان با استفاده صحیح از نیروی انسانی محقق می شود / نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر کشوری است


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821546

یکی از اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: اگر بخواهیم دانش بنیان را در یک کلمه خلاصه کنیم، می تواند همین افراد و نیروی انسانی باشد. زیرا ماشین آلات، تجهیزات، کارخانه ها و محصولات نمی توانند دانش تولید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آرین گلی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به نقش و اهمیت نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی همه افراد شاغل و فعالی هستند که در شرکت ها، سازمان ها، ادارات و وزارتخانه ها و … مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی همه این گروه ها را شامل می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» انتظار می رود تولید دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

گلی پور افزود: اگر بخواهیم دانش بنیان را در یک کلمه خلاصه کنیم، می توانیم همان مردم و نیروی انسانی باشیم. زیرا ماشین آلات، تجهیزات، کارخانه ها و محصولات نمی توانند دانش تولید کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: دانش توسط انسان تولید می شود و نیروی انسانی محور اصلی در این زمینه است.

وی افزود: معتقدیم اگر از نظر نیروی انسانی ارزش افزوده نداشته باشیم منابع طبیعی نمی تواند تولید علم کند و مشکلات و مشکلات روزمره ملت ما را حل کند و همچنان این مشکلات و مشکلات را خواهیم داشت.

گلی پور گفت: وقتی رویکرد ما به جای منابع طبیعی بر منابع انسانی متمرکز است، شرایط متفاوت است. اتفاق می افتد.

این استاد دانشگاه تهران افزود: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر کشوری است و زمانی که این سرمایه در دسترس نباشد سایر منابع نیز از بین می رود و مفید نبوده و به درستی استفاده نمی شود.

به گزارش موج رسا; 25 فروردین مصادف با روز بزرگداشت عطار نیشابوری «روز ملی نیروی انسانی» نامگذاری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید