اولین موتور دریایی داخلی با 3600 اسب بخار. افتتاح شد/ کارخانه نوآوری و فناوری در صنایع دریایی در بوشهر افتتاح شد

ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793939

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین موتور نیروی دریایی ایران با ظرفیت 3600 اسب بخار. در پایگاه هفتم خطر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاس؛ بوشهر یکی از مراکز کشتی سازی ایران است که هر ساله کشتی های مختلفی در آن ساخته می شود.

بوشهر با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی و نزدیک بودن به مرزهای آبی دارای پایگاه دریایی است که برای توسعه صنعت دریایی ضروری است.

افتتاح کارخانه نوآوری صنایع دریایی بوشهر

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت صنایع دفاعی حضور دانشمندان جوان در این حوزه است که پیشرفت هایی که شاهد آن هستیم حاصل حضور آنها در این حوزه ها است. از افتتاح کارخانه نوآوری در صنعت دریایی ارتش.

ستاری افزود: خوشبختانه فرهنگ جدیدی در حوزه دفاعی در حال شکل گیری است و آن در استفاده از پتانسیل دانشمندان، جوانان و اساتید و شرکت های دانش بنیان خارج از این حوزه است.

593da3f2 3302 4376 bb0a cabb973147c6 خبر خاکستری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: مرکز نوآوری که امروز افتتاح شد، حاصل تلاش شرکت ها و دانشمندان داخلی بود که در مدت زمان کوتاهی موفق به ساخت موتور دیزلی با قابلیت های خوب برای نیروی دریایی شدند. این کار به این دلیل انجام شد که ما رانش دریایی محدودی داشتیم.

وی گفت: این اتفاق بزرگی است و با ادامه این موضوع هر روز شاهد ایجاد نوآوری های جدید دریایی توسط شرکت ها خواهیم بود.

افتتاح اولین موتور بومی با 3600 اسب بخار. در بوشهر

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حاشیه افتتاح اولین موتور نیروی دریایی بومی ایران در پایگاه هفتم خطر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خیر. انتظار دیگری غیر از این موفقیت بود، زیرا این پتانسیل وجود داشت که ما آن را به پتانسیل تبدیل کردیم.

ایران افزود: ما در اعماق دو هزار کیلومتری اقیانوس از این توانایی استفاده می کنیم که این توانایی بسیار ارزشمندی است و کسانی که تفکر استراتژیک در حوزه دریا دارند درک می کنند که امروز چه اتفاقی می افتد.

b686c2de a049 4d48 8479 cfc79bc7e30b خبر خاکستری

این موتور دریایی که توسط فعالان حوزه فناوری در کشور جانمایی و به بهره برداری رسیده است پاسخگوی نیاز صنعت موتورهای دریایی برای استفاده از کشتی های جنگی است. این موتور قادر است سرعت کشتی های جنگی را تا 30 گره دریایی افزایش دهد. پیش از این سرعت این کشتی ها 15 گره دریایی بود.

بزرگترین کارخانه نوآوری دریایی، اولین شهر نوآوری دریایی و بزرگترین برج فناوری دریایی با حضور دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاون علمی رئیس جمهور و سورنا ستاری رئیس فناوری در بوشهر افتتاح شد.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید