چرخه فناوری به سرعت حرکت می کند/مرکز نوآوری سرباز به زودی افتتاح می شود


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918863

معاون وزیر دفاع گفت: اگر موتور نوآوری روشن نشود، نمی‌توانیم محصول جدیدی تولید کنیم و عقب مانده و غافلگیر می‌شویم، بنابراین نیازمند مراکز نوآوری هستیم. چرخه فناوری به سرعت در حال حرکت است و اگر به محصولات امروزی بسنده کنیم، ضرر خواهیم کرد.» مرکز نوآوری سرباز به زودی افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ سید مهدی فرجی معاون وزیر دفاع صبح امروز در دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح با تقدیر از اقدامات قرارگاه آموزشی کارکنان وظیفه گفت: راه اندازی این قرارگاه بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب. 26 واحد در سراسر کشور در این پنج سال به آموزش سربازان در این پایگاه کمک کردند. آموزش یک میلیون و 200 هزار سرباز دستاورد بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه وزارت دفاع سهم کمی از سربازان دارد و سالانه حدود 2 درصد سرباز در کشور داریم اما سعی شده دوره های آموزشی برای سربازان برگزار شود. این مهارت ها برای سربازان و همه جوانان ضروری است.

سردار فرهی خاطرنشان کرد: در صنعت دفاعی خود بیش از 90 درصد نیاز نیروهای مسلح را تامین می کنیم که این افتخار بزرگی است. بیش از 50 درصد محصولات ما فناوری برتری را معرفی کرده اند که استفاده از آن نیاز به تجربه دارد. ما باید این آموزش ها را برای استفاده، نگهداری و تعمیر محصولات دفاعی به سربازان ارائه دهیم. در وزارت دفاع ما یک محیط کاری و صنعتی واقعی داریم. پرسنل نظامی وزارت دفاع در این محیط قرار می گیرند و مهارت های لازم را دریافت می کنند. ما 350 دفتر طراحی در وزارت دفاع داریم، یعنی از خلق ایده تا تولید محصول، سربازان ما در این دفاتر حضور دارند.

معاون وزیر دفاع افزود: وزارت دفاع با حدود 7 هزار شرکت خصوصی قرارداد دارد که از این تعداد 1500 شرکت دانش بنیان هستند. سربازان ما به این شرکت های دانش بنیان مراجعه می کنند و 98 درصد آنها پس از خدمت سربازی به این شرکت ها منصوب می شوند.

وی تاکید کرد: اگر موتور نوآوری روشن نشود نمی توانیم محصول جدیدی تولید کنیم و از دنیا عقب می مانیم و غافلگیر می شویم بنابراین نیازمند ایجاد مراکز نوآوری هستیم. چرخه فناوری به سرعت پیش می رود و اگر به محصولات امروزی بسنده کنیم، ضرر می کنیم. مرکز نوآوری سرباز به زودی افتتاح می شود و سربازان دارای ایده می توانند ایده های خود را در این مراکز مطرح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید