چرخه انتخاب همه حروف و احادیث را حذف می کند/ فدراسیون باید در انتخاب مربیان نیز فیلتر یا چرخه اعمال کند.


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834855

نام بردن از مسابقات شخصیت ها چیز خوبی است

این پیشکسوت کشتی گفت: چه خوب است که فدراسیون این رویه را در پیش گرفته تا مسابقات خود را به نام قهرمانان پیشکسوت برگزار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال های نقره، نقره و برنز المپیک جهان با اشاره به روابط عمومی فدراسیون کشتی، در خصوص درگذشت حسین ملاقاسمی گفت: این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش تسلیت می گویم. مخصوصا کشتی، و از شنیدن خبر مرگ او بسیار ناراحت شدم.

علی آبادی درباره برگزاری مسابقات با نام خود تصریح کرد: از اخباری که دریافت کردم مسابقاتی با نام بنده در رده نوجوانان برگزار می شود. از این حرکت فدراسیون خوشحالم و در صورت دعوت حتما در این مسابقات شرکت خواهم کرد.

علی آبادی افزود: نامگذاری مسابقات قهرمانی انگیزه ای برای علاقه بیشتر کشتی گیران و جوانان به کشتی و آشنایی با نام ورزشکاران این رشته خواهد بود و از این بابت از فدراسیون تشکر می کنم.

پیشکسوت کشتی برای عملکرد تیم های ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نفرات اعزامی چرخه انتخابی تیم های ملی را پشت سر گذاشتند و نتایج بسیار خوبی کسب کردند. اینکه مبارزه ما با این نفرات می تواند 4 مدال طلا در آسیا کسب کند و کشتی آزاد 6 مدال دستاورد خوبی است.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: این اتفاق از چند جهت برای مبارزه ما بسیار ارزشمند است. اول اینکه مبارز نتیجه تلاش خود را می بیند و به جوانان و با استعدادها انگیزه می دهد. دوم اینکه مربیانی که برای این کشتی گیران زحمت می کشند می توانند کار شاگردان خود را ببینند و سوم اینکه عملکرد هیات کشتی استان در تمرینات کشتی مشخص شود و فدراسیون ارزیابی معقولی از کشتی در کشور داشته باشد.

این پیشکسوت ارزنده کشتی افزود: اینکه مربی باشگاه کشوری به دور از هر کار رسانه ای و دیده شدن کشتی تحویل تیم ملی کند واقعاً عشق است چرا که مربیان منفعت مالی ندارند. بهتر است فدراسیون برای ایجاد انگیزه در این مربیان تدابیری بیندیشد که می تواند اعزام آنها به مسابقات بین المللی و یا دعوت به مسابقات رسمی و اهدای جوایز به این نزدیکان باشد.

وی در خصوص مربیگری در تیم ملی نیز گفت: مربیگری در تیم ملی یکسری ویژگی ها را می طلبد و اگر قرار است فردی در تیم ملی تمرین کند باید به چند نکته توجه شود. اول اینکه از نظر فنی در سطح خوبی قرار دارد و می تواند مطالب را به خوبی منتقل کند، دوم اینکه دانش بدنسازی و تربیت بدنی دارد و سوم اینکه می تواند از نظر روحی و روانی کشتی گیران را مدیریت کند. البته عوامل دیگری هم باعث می شود که یک مربی مربی تیم ملی شود و من معتقدم فدراسیون باید همان طور که در انتخاب کشتی گیران انجام می دهد، در انتخاب مربیان نیز فیلتر یا چرخه ای اعمال کند.

علی آبادی افزود: البته نباید از اظهارات من به گونه ای تعبیر شود که افرادی که در حال حاضر به عنوان مربی مشغول به کار هستند، صلاحیت لازم را ندارند. مثلا همین رزمنده هایی را داشته ایم که با انجام ندادن چرخه انتخاب تیم ملی، مبارزه را رها کرده و راه های برگشت ناپذیری را طی کرده اند و باید حسرت این استعدادها را بخوریم و خود را به خدا تقدیم کنیم.

یکی از اعضای سابق شورای فنی کشتی درباره قانونی شدن انتخابی تیم ملی گفت: خیلی خوشحالم که به جایی نزدیک می شویم که همه کشتی گیران با رقابت و شایستگی انتخاب می شوند و دیگر مدال آور جایگاه قوی نیست. ذخیره در تیم ملی.

وی در خصوص مدیریت فدراسیون و وضعیت کنونی مبارزات کشور گفت: ابتدا باید بگویم که کار فدراسیون مشکلی ندارد اما مدیریت پول هم می خواهد و اگر منابع مالی تامین نشود. ، یک مدیر دست خالی کار زیادی نمی تواند انجام دهد.”

علی آبادی افزود: خوشبختانه خود علیرضا دبیر در ورزش مبارز است و غریبه نیست و زجر کشیده و زجر کشیده است و من به عنوان یکی از اعضای جامعه کشتی از او می خواهم که با رزمندگان بیشتر همدردی کند.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: فدراسیون باید نگاه متفاوتی به مبارزه در تهران داشته باشد، علاوه بر هیئت کشتی که باید وظایف خود را انجام دهد، فدراسیون کشتی نیز با توجه به مرکزیت خود باید برای گسترش و توسعه کشتی و احیای آن تلاش کند. مکان در تهران در حال حاضر هزینه های حضور در باشگاه ها و تامین نیازهای این شرایط سخت اقتصادی برای خانواده ها سخت شده است در حالی که مربیانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند واقعا عاشق هستند وگرنه در این شرایط اقتصادی مربیگری درآمد خاصی ندارد، بیشتر است. خوب است فدراسیون تا جایی که بتواند به مربیان فعال و پرتلاش کمک کند، از طرفی با ایجاد پایگاه های قهرمانی، رزمی کاران را به صورت رایگان تربیت می کند تا مبارزه در تهران به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان پیشنهاد به فدراسیون می گویم با پیشکسوتان و کشتی های غرق شده ارتباط داشته باشیم و از تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم، البته انتظار نداریم که از ما تقدیر و کمک شود، فراموش نکنید که برای من پول داده شد. یک مربی، چون عشق است، اما شاید به عنوان کسی که سال ها در کشتی بوده، بتوانیم به بهتر شدن اوضاع کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید