فتح قله های پیشرفت علمی کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است/ دشمنان به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بیست و هفتم حزار، شهادت شهید مفتح از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد شده و به عنوان قهرمانی و مجاهدت یک دانشمند در تقویم کشورمان به ثبت رسیده است. که جان خود را فدای وحدت حوزه کرد. دانشگاه ارائه می دهد.

شهید آیت الله مفتک مرد بزرگی است که در 27 آذر 1358 در پی رشادت ها و تلاش های خود در جهت ارتقاء و آگاهی عمومی مورد حمله گروه فورکان قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

در اثر هجمه های دشمنان از اول انقلاب تا کنون وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق افتاد و شهید مفتک رابط این دو نهاد علمی در کشور شد.

خبرنگار کُردتودی در این رابطه با زهرا احمدزاده، مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) بیجار که کارشناس فرهنگی نیز می باشد، گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید:

زهرا احمدزاده مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و روز وحدت، حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو پایه علمی کشور هستند. مسلم است که باید مبتنی بر علم و دانش باشد.

وی افزود: حوزه و دانشگاه نقش موثری در پیشرفت علمی کشور دارند و هیچ گونه تضاد و تناقضی بین آنها وجود ندارد. به یک متفکر نیاز داریم

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار با تاکید بر اینکه علم باید در حد ایمان باشد، گفت: اگر دانشمندان ما به سلاح ایمان مجهز نباشند قطعاً به بلای جان جامعه تبدیل می شوند. “

از علم باید به گونه ای استفاده شود که خداوند راضی باشد

احمدزاده گفت: علم را باید در راه رضای خدا به کار گرفت و نمونه بارز آن حضور روحانیون و طلاب در کنار دانشمندان از اول انقلاب تا کنون است که نشان می دهد ایشان از علم خود در این راه استفاده کردند. از رضای خدا.» و.

وی ادامه داد: اگر دست علما و افراد آگاه به دین علمای کنونی کشور که در عرصه های مختلف کشور خوش درخشیده اند بگذاریم، این علم در مسیر قرار می گیرد. سرویس. «دانشگاه مشخص شده است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اگر مبانی انسان شناسی که در حوزه تدریس می شود به دانش پژوهان و دانشجویان در دانشگاه ها منتقل شود، این امر نقش موثری در ارتباط حوزه و دانشگاه خواهد داشت.

تمام تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه است

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) گفت: در حال حاضر تمام تلاش دشمنان بر این است که بین حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کنند، اما کارکنان این دو نهاد علمی تمام تلاش خود را برای اتحاد به کار گرفته اند و شاهد هستیم. که اکثر شهدای دانشمند ما دارای تقوای قوی بودند و با این سلاح توانستند خدمات ویژه ای به جامعه ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اساتید حوزه های علمیه بیجار از اساتید نخبه و فعالی هستند که ارتباط آنها با دانشگاه نقش موثری در تبادل افکار و آموخته ها دارد.

احمدزاده تاکید کرد: متاسفانه ارتباط دو سویه حوزه و دانشگاه در شهرستان بیجار در حال حاضر بسیار کم است و نیاز به هم افزایی بیشتر برای پیشرفت در هر دو حوزه دارد.

ایجاد شبهه در دانش آموزان یکی از اهداف دشمن است

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار به راه های ارتباطی مهم حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای تقویت مبانی دینی و اعتقادی آنان.

وی گفت: همزمان با تقویت پایه های اعتقادی دانشجویان علوم، با ایمان پیوند خورده و در آن مسیر خدمت می کنند.

این مسئول تصریح کرد: وظیفه دانش آموز است که به صورت ریشه ای دینی را مطالعه کند تا به شبهات موجود در جامعه و اقشار مختلف پاسخ دهد.

گفت و گوی طلاب نقش موثری در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه دارد

احمدزاده بر برگزاری جلسات و گفت و گو بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ارتباط دو سویه موجب تقویت اعتقادات، دین و علم هر دو گروه می شود.

وی افزود: رمز وحدت حوزه و دانشگاه ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ کارکنان حوزه و دانشگاه با اساتید حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) گفت: وقتی استاد حوزه و دانشگاه با یکدیگر ارتباط خوب و صمیمی داشته باشند، طلاب هم می فهمند که این ارتباط لازم است.

احمدزاده گفت: طلبه ای از مکتب امام خمینی(ره) و پیرو واقعی ولی فقیه بداند که جدایی حوزه و دانشگاه ممکن نیست زیرا این دو گروهی هستند که در این کره خاکی به بچه ها آموزش می دهند و اگر به جایی حمله کردند باید گوش کنیم و اجازه ندهیم. دشمنان برای رسیدن به اهداف خود

وی با تاکید بر اینکه دشمنان داخلی و خارجی به دنبال جدایی این دو نهاد علمی هستند، افزود: فتح قله های پیشرفت علمی کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید