دشمنان به دنبال کاهش سرعت پیشرفت کشور هستند/ برخلاف تصور دشمنان، قطار پیشرفت کشورمان با شتاب در حال حرکت است.


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906378

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان به دنبال ناآرامی و کندی این پیشرفت در کشور هستند، گفت: برخلاف تصور دشمنان، قطار پیشرفت کشور ما با سرعت بالایی در حال حرکت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا ; آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم افتتاح رسمی 5 نیروگاه حرارتی با ظرفیت 1026 مگاوات در استان زنجان، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی روز گذشته شیراز، گفت: اینجانب هستم. افتخار حضور امروز در استان زنجان را دارم.» از ارتباطی که مسئولان با استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و فارس انجام داده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم. از استانداران زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان فارس، وزیر نیرو و همه افرادی که در این پنج استان نقش موثری داشتند کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه همانطور که آقای وزیر فرمودند مردم بدانند که یکی از گلایه های بسیار جدی را که در کشور در زمینه برق داشتیم برطرف کردیم، افزود: شرایط به گونه ای بود که هم برق خانگی و هم برق صنعتی و کشاورزی اختلالات ایجاد شده است. جدی بود زیرا به اندازه نیاز برق تولید نمی‌کردیم و اگر نیروگاه‌ها فعال بودند و بر اساس نیاز کشور برق تولید می‌کردند، عدم تعادل ایجاد نمی‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار دولت برای رفع این نارضایتی سخت بوده است، اظهار داشت: در گام اول حکمرانی انجام شد تا برق خانوارها با اولویت قطع نشود و به فضل الهی این اتفاق افتاد و مردم را وادار کرد. خوشحال.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده بود که صنایع قطع نشود، تصریح کرد: بنا بر این بود که روز جمعه تمام روزهای هفته شود و هر شعبه ای تعطیل باشد نه اینکه همه صنایع یک روز تعطیل شود. روز با این حال، برنامه ریزی های دیگری برای برق کشاورزی انجام شد، بنابراین علاوه بر حمایت از این بخش، تقسیم برنامه به طور کامل مدیریتی به نفع برق خانگی در بخش های صنعتی و کشاورزی انجام شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برنامه ریزی انجام شده و 6 هزار مگاوات برق تولیدی در سال اول دولت به بهره برداری رسیده و کمک ها به ثمر رسیده است، گفت: تشکر ویژه از نمایندگان مجلس که در سال اول دولت این کار جهادی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه امروز در پنج استان کشور یک هزار و 26 مگاوات برق به صورت شبانه روزی مشغول به کار است، تصریح کرد: در کنار تشکر از الطاف الهی، جای تقدیر و تشکر از مردمی که زحمات زیادی کشیده اند نیز می باشد. با این حال هزار مگاوات برق به شبکه برق کشور اضافه شد.


55941f41 1956 4edc 8ae1 bfcd18efe0ef خبر خاکستری

رئیس جمهور با اشاره به اینکه احداث نیروگاه به دست توانمند مهندسین داخلی با استفاده از کل ظرفیت که 95 درصد آن تولید داخلی است افتخار بزرگی است، ادامه داد: این اقدام انجام شده و شرکت مپنا افتخاری برای کشور است، اما توربین ها نیز توسط کشور ساخته شده و یکی از افتخارات کشور است.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم به خارج از کشور نگاه می کردند و برای واردات توربین از خارج از کشور تلاش می کردند، گفت: توربین های تولید شده در کشور از استاندارد قابل قبولی برخوردار بوده و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. این در حالی است که شرکت مپنا محصولات خود را در خارج از کشور نیز عرضه می کند.

وی اذعان داشت: طرحی که برای رفع کمبودها و جبران تاخیرها وجود دارد 35 هزار مگاوات است و این کار روی کاغذ نیست اما شروع شده و ادامه دارد، نیروگاه ها یکی پس از دیگری در کشور فعال می شوند. . این کار در پنج نقطه کشور با دستان توانمند مهندسین داخلی با علم و تجهیزات بومی انجام می شود که باعث افتخار کشور است.

آیت الله رئیسی گفت: در حوزه آب شرایط یکسان است، اقدامی که در خوزستان انجام شد کاری بود که باید طی سه تا چهار سال انجام می شد اما با دستان توانمند وزارت نیرو و کارشناسان داخلی انجام شد. و امروزه شهرهای خوزستان با شرایط متفاوتی روبرو هستند که به طور کامل می بینند. اما این وضعیت در سایر مناطق کشور نیز احساس می شود.


دشمنان فکر می‌کردند از تهدید تحریم‌ها دست برداریم

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات انجام شده در کشور در واقع همان چیزی است که مردم از ما انتظار دارند، این همان شتابی است که انقلاب اسلامی از ما به صورت جهادی می خواهد و ادامه داد: دشمنان فکر می کردند با تحریم تهدید متوقف می شود. آنها فکر می کردند با تحریم و تهدید حرکت ما کند می شود، اما دیدند که حرکت ما تسریع شده است. می گفتند باید تعهد کرد و شرایط را پذیرفت، اما دیدند که اعمال ما با عزت و صداقت و با امید به خدا و اعتماد به امکانات درونی انجام شد. اما باید بدانید که فقط مربوط به وزارت نیرو نیست، در وزارت نفت هم وضعیت به همین منوال است. دشمنان فکر می کردند نفت کشور ما صادر نمی شود، فکر می کردند صادرات نفت ما صفر است. اما صادرات نفت ما به صفر نرسیده است، بلکه با همان سرعت قبل از تحریم ها و تهدیدها دوباره صادرات می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در حوزه نفت و گاز از جمله اقدامات مشابه با وزارت نیرو انجام شده است، گفت: دشمن با مشاهده ناکارآمدی تهدیدات و تحریم ها رسماً شکست حداکثری فشار خود را اعلام کرده است. تاکید می کنم که این حرف ما نیست. با توجه به سخنان دشمن و سخنگویان آمریکا رسما اعلام کردند که فشار حداکثری تاثیری نداشته است، بنابراین مشخص است که قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت و سرعت است.


دشمنان به دنبال قیام و عقب انداختن این پیشرفت در کشور بودند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال اغتشاش و به تعویق انداختن این پیشرفت در کشور هستند، اظهار داشت: در تحلیل جامعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات اخیر فرمودند، دلیل همه این دسیسه های دشمنان به این دلیل است. پیشرفتی که کشور به دنبال آن است.دشمنان با دیدن پیشرفت کشور می خواستند ما را منزوی کنند اما ما منزوی نشدیم، ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه در سازمان های بین المللی منطقه ای و فرامنطقه ای فوق مورد توجه آنها قرار گرفت و در برخی نیز مورد توجه قرار گرفت. موارد تقویت شد.

آیت الله رئیسی گفت: دشمنان این تصور را داشتند که سهم ایران در تجارت و اقتصاد منطقه در همین حد باقی می ماند، اما این در مقابل آنها ثابت شد. در سال اول این دولت، تجارت ایران 40 درصد افزایش یافت و تراز تجاری کشور مثبت شد. با وجود اینکه 20 سال است تراز تجاری کشور مثبت نبوده اما به سمت تراز مثبت پیش می رویم. سهم ایران در تجارت و اقتصاد منطقه، ترانزیت منطقه و رشدی که در ترانزیت داریم با امروز قابل مقایسه نیست. فعالیتی که در این مدت در ترانزیت انجام شد فوق العاده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه دشمنان به دلیل وضعیت پولی و بانکی فکر می کردند با تحریم ما را محدود می کنند اما دیدند که محدودیتی نداریم. اما تمام نقشه ها و دسیسه های دشمن نقش بر آب شد، همین امر باعث شد که به سمت نقشه دیگری بروند و در این مسیر مزاحمت ایجاد کنند تا موج سواری کنند و دشمنی خود را ابراز کنند. آنچه مسلم است دشمن آنچه آنها در این تحولات می خواهند، عدم پیشرفت و تولید در کشور است.


0f5f1fe4 fd8e 46d8 93b9 f4d1867d8b0a خبر خاکستری


شعار سال پادزهر تمام دسیسه های دشمن است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال نامیدند، ادامه داد: این شعار پادزهر همه دسیسه های دشمن است زیرا می خواستند ایران پیشرفت نکند.

وی افزود: ورود 1026 مگاوات برق به کشور نشان دهنده افزایش تولید برق کشور است اما دشمن نمی خواهد ما تولید داشته باشیم، وضعیت برق کشور باید بهبود یابد، کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل می شوند. در زنجیره تولید قرار داده شود، علم آفرینی در کشور انجام می شود، نیروهای تحصیل کرده در کشور تربیت شوند، نیروهای متخصص که حرف برتری دارند سرشان را بلند کنند.

آیت الله رئیسی گفت: تولید علم، تولید برق، فعالیت صنعتی کشور قدرت می آورد، زیرا قدرت فقط حضور موشک نیست، هرچند موشک نیرو می آورد و صنعت نظامی نیرو می آفریند، اما فقط قدرت مهم نیست. در صنایع نظامی یکی از نقاط قوت کشور در علم و فناوری است. امروز در علم و فناوری در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داریم، دشمن نمی خواهد ما در علم، فناوری، صنعت، کشاورزی، معدن پیشرفت کنیم.


شورش هاظلم یعنی آزار و اذیت مردم در خیابان

وی با اشاره به اینکه همه این اغتشاشات با هدف ایجاد مشکل برای علم و دانش و مشکل برای کسب و کار مردم است، تصریح کرد: اغتشاشات سرکوب علم و علم سازی است، سرکوب افرادی است که در خیابان ها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقشه های دشمن به وضوح قابل مشاهده است، ادامه داد: تمام اهداف دشمن این است که قطار پیشرفت کشور را متوقف کند اما تمام هدف ما این است که بتوانیم اشتغالزایی کنیم. اما دشمن می‌خواهد جلوی این را بگیرد و مردم را بیکار و عصبانی کند، بنابراین من می‌گویم کسانی که امروز در صنعت برق فعال هستند جهاد می‌کنند، سنگر را نگه داشته‌اند و این یک اقدام مبارزه با دشمن است.


6db7e473 8387 43ea 9300 1f8477807cfd خبر خاکستری


نگرانی از ریشه حوادث تروریستی

وی اذعان داشت: اغتشاشات برای جلوگیری از فعالیت کارگران، دانشجویان، صنعت و پیشرفت کشور انجام می شود. بنابراین دشمن به دنبال توقف پیشرفت کشور است و در نهایت این اضطراب زمینه ساز حوادث تروریستی شده و زمینه را برای آن فراهم می کند. دشمن که همیشه دشمن است به سمت مردم بی گناه در حال عبادت در سومین حرم اهل بیت در کشورمان تیراندازی کرد و سپس داعش رسما اعلام کرد که این کار آنهاست اما زمینه این تحرکات تروریستی با فتنه ها فراهم شد. .

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: کار، تلاش، تولید، علم، آرامش و امنیت در کشور نیاز است. هرکس می خواهد کار کند، اقدام کند و پیشرفت کند، نیاز به امنیت دارد. امنیت اصل است و همه اقدامات در درجه دوم اصل امنیت ملی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: حضور من در استان مادر زنجان و افتتاح این نیروگاه این پیام را دارد که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد پیشرفت و فعالیت کشور متوقف شود، اما از مهندسان، مسئولان و کارگران همه زحمتکشان تشکر می کنم. . من می گویم. نگذارید حوادث اراده قوی شما را تضعیف کند، مصمم باشید، ملت ما اجازه نخواهند داد پیشرفت سریع کشور پیشرفت کند و متوقف شود.

وی ابراز کرد: امروز دانشگاه ما که محل پرورش نیروهای فرهیخته، باسواد و کارآمد است باید محلی برای افزایش دانش، بصیرت افزایی و پرورش انسان برای ساختن آینده باشد. مدارس، کارخانه ها، نیروگاه ها، تمامی مراکز صنعتی، کشاورزی، علمی و فرهنگی کشور باید تلاش مضاعف داشته باشند، چرا که تلاش، راه حل مقابله با این اغتشاشات و توطئه ها و ناامید ساختن دشمن است. امروز دانش آموزان، تجار، صنعتگران، معلمان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید بدانند که راه پیشرفت کشور ایجاد امید در دل مردم و ناامید ساختن دشمن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید